×
×

مدیرکل راهداری وحمل ‌و نقل جاده‌ای استان اردبیل
صادرات‌بیش‌از۳۵۶هزارتنکالا از پایانه‌مرزی بیله‌سوارمغان

  • کد نوشته: 29817
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار ایرنا، کلیم‌الله وثوقی روز دوشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار مغان افزود: از این مقدار بیش از ۳۲۶ هزار تن کالا توسط ۱۴ هزار و ۲۴۸ دستگاه کامیون ایرانی و بیش از ۳۰ هزارتن کالا توسط یک هزار و ۵۶۴ دستگاه کامیون گرجی،آذری و روسی از مرز خارج شده است.
    صادرات‌بیش‌از۳۵۶هزارتنکالا از پایانه‌مرزی بیله‌سوارمغان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل راهداری وحمل ‌و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: پارسال در مجموع بیش از ۳۵۶ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان به کشورهای خارجی صادر شد.

    صادرات‌بیش‌از۳۵۶هزارتنکالا از پایانه‌مرزی بیله‌سوارمغان
    صادرات‌بیش‌از۳۵۶هزارتنکالا از پایانه‌مرزی بیله‌سوارمغان
    صادرات‌بیش‌از۳۵۶هزارتنکالا از پایانه‌مرزی بیله‌سوارمغان

    به گزارش بازار کسب و کار ایرنا، کلیم‌الله وثوقی روز دوشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار مغان افزود: از این مقدار بیش از ۳۲۶ هزار تن کالا توسط  ۱۴ هزار و ۲۴۸ دستگاه کامیون ایرانی و بیش از ۳۰ هزارتن کالا توسط یک هزار و ۵۶۴ دستگاه کامیون گرجی،آذری و روسی از مرز خارج شده است.

    وی انواع محصولات کشاورزی، کاشی، شیشه، نمک، سنگ ساختمانی، پسته، نئوپان، خرما و پلی اتیلن را از عمده کالاهای صادر شده در این مدت عنوان کرد.

    وی با بیان اینکه این مقدار کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده، اظهار کرد: پارسال همچنین بیش از ۱۹۶ هزار تن کالا توسط هشت هزارو ۶۲۶ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده که نسبت به سال ۹۸ افزایش ۲۹ درصدی داشته است.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: آب معدنی، سیمان، ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، سنگ‌های ساختمانی، پروفیل و نمک عمده کالای ترانزیت خروجی هستند.

    وثوقی با بیان اینکه به علت شیوع ویروس کرونا تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار ۱۰۰ درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: عملیات گندزدایی و ضدعفونی مرتب سالن های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا تا عادی شدن شرایط درحال انجام است.

    وی پایانه مرزی بیله‌سوار را جزو پنج پایانه برتر کشور دانست و ادامه داد: پایانه های مرزی در واقع پیشانی نظام هستند و باید در آنها به مردم و اتباع خارجی خدمات مطلوب ارائه کرد.

    وی گفت: با تلاش نهادهای مستقر در پایانه مرزی بیله‌سوار روند صادرات و واردات کالا در این پایانه عادی و روان است و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش مستمر شاهد افزایش صادرات از این پایانه مرزی در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها باشیم.

    در این آئین لطف اله بابائی بعنوان سرپرست جدید پایانه مرزی بیله‌سوار معرفی شد.

    بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. گمرک و پایانه مرزی این شهرستان تنها گذرگاه فعال مرزی استان اردبیل می‌باشد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *