×
×

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی
‌کاهش‌آتش‌سوزی درجنگل‌های‌خداآفرین به‌نسبت‌ سال‌گذشته

  • کد نوشته: 29870
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، محمدباقر هنربر در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خداآفرین افزود: در سال ۱۳۹۸ حدود ۳۶ فقره آتش‌سوزی در این شهرستان، به وسعت یک هزار و ۹۷۰ هکتار اعم از جنگل و مرتع اتفاق افتاده بود که این مقدار در سال ۱۳۹۹ به ۶ فقره آتش سوزی به مساحت ۲۵۰ هکتار کاهش یافت.
    ‌کاهش‌آتش‌سوزی درجنگل‌های‌خداآفرین به‌نسبت‌ سال‌گذشته
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع خداآفرین نسبت به سال‌های پیش حدود هشت برابر کاهش داشته است.

    ‌کاهش‌آتش‌سوزی درجنگل‌های‌خداآفرین به‌نسبت‌ سال‌گذشته
    ‌کاهش‌آتش‌سوزی درجنگل‌های‌خداآفرین به‌نسبت‌ سال‌گذشته
    ‌کاهش‌آتش‌سوزی درجنگل‌های‌خداآفرین به‌نسبت‌ سال‌گذشته

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، محمدباقر هنربر  در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خداآفرین افزود: در سال ۱۳۹۸ حدود ۳۶ فقره آتش‌سوزی در این شهرستان، به وسعت یک هزار و ۹۷۰ هکتار اعم از جنگل و مرتع اتفاق افتاده بود که این مقدار در سال ۱۳۹۹ به ۶ فقره آتش سوزی  به مساحت ۲۵۰ هکتار کاهش یافت.

    وی با تاکید بر اینکه در مواقع بحرانی تمام دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی مکلف به همکاری هستند، گفت: خوشبختانه  ناهماهنگی‌های مزمن و کهنه میان دستگاه‌های حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی آذربایجان شرقی برطرف شده و بر مبنای آن مناطقی که پلاک‌هایش به محیط زیست واگذار شده، وظیفه صیانت همه جانبه اعم از حیات وحش، پوشش جنگلی و گیاهی آن نیز به عهده اداره کل حفاظت محیط زیست گذاشته شده است.

    هنربر ادامه داد: حفاظت و صیانت سایر مناطق از جمله مسئولیت اطفای حریق طبق قانون مدیریت بحران کشور هم‌چنان به عهده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است. 

    وی همچنین با اشاره به اهمیت پیش بینی دقیق وضعیت جوی در مدیریت بحران، راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی را در شهرستان خداآفرین از اداره کل هواشناسی استان خواستار شد.

    فرماندار خداآفرین هم در این جلسه با بیان این‌که اغلب آتش سوزی‌های این شهرستان ناشی از خطای انسانی است خاطر نشان کرد: برای پیش‌گیری موثر از وقوع آتش، استقرار قُرُق‌بان‌ها در محل‌های مستعد آتش‌سوزی و برقراری گشت‌های سیار برای هشدار و آگاهی به مردم و ساکنان این منطقه، به‌ویژه در بازه زمانی خرداد ماه تا شهریور ضروری است.

    علی امیری‌راد از مدیران کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان خواست هر چه سریع‌تر با هماهنگی میان دستگاهی، این مناطق را شناسایی و برای استقرار قُرُق‌بان و گشت سیار اقدام کنند.

    ۷۰ هزار هکتار از جنگل‌های ۱۶۰ هزار هکتاری ارسباران در شهرستان خداآفرین قرار دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *