×
×

استاندار زنجان
قیمت‌اجناس باید درمعرض‌دیدعموم‌مردم قرارگیرد

  • کد نوشته: 29929
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، فتح الله حقیقی روز سه شنبه در جلسه تنظیم بازار استان با تاکید بر اینکه در این خصوص مردم نیز باید نقش کنترلی داشته باشند، یادآورشد: لازمه همکاری عموم جهت نظارت بر قیمت کالا و اقلام اساسی و مصرفی، اطلاع داشتن از قیمت های مصوب است که این مهم باید از سوی دستگاههای متولی مورد توجه باشد.
    قیمت‌اجناس باید درمعرض‌دیدعموم‌مردم قرارگیرد
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار زنجان گفت: در ایام ماه رمضان قیمت اجناس مشمول نظارت باید به صورت هفتگی مشخص و در معرض دید عموم قرار داده شود.

    قیمت‌اجناس باید درمعرض‌دیدعموم‌مردم قرارگیرد
    قیمت‌اجناس باید درمعرض‌دیدعموم‌مردم قرارگیرد
    قیمت‌اجناس باید درمعرض‌دیدعموم‌مردم قرارگیرد

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، فتح الله حقیقی روز سه شنبه در جلسه تنظیم بازار استان با تاکید بر اینکه در این خصوص مردم نیز باید نقش کنترلی داشته باشند، یادآورشد: لازمه همکاری عموم جهت نظارت بر قیمت کالا و اقلام اساسی و مصرفی، اطلاع داشتن از قیمت های مصوب است که این مهم باید از سوی دستگاههای متولی مورد توجه باشد.

    وی بر لزوم نظارت هرچه بیشتر بر بازار در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود: مردم از مسوولان انتظار دارند، به جای حرف و شعار به صورت عملیاتی در صحنه باشند تا مشکلات موجود برطرف شده و اقشار مختلف در جامعه احساس امنیت داشته باشند.

    استاندار زنجان همکاری های بین بخشی را لازمه کنترل بازار و جلوگیری از افزایش کاذب قیمتها دانست و تصریح کرد: با اصنافی که از موارد مورد تاکید ستاد تنظیم بازار به خصوص قیمت اجناس تمکین نکنند، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

    وی با بیان اینکه شرایط کنونی جامعه ایجاب می‌کند رفتارهای متناسب با متخلفان انجام گیرد تا از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری شود، ادامه داد: در این خصوص باید دستگاههای متولی امر به ویژه تعزیرات حکومتی استان ورود جدی داشته باشد و استان نیز همکاری و یا مجوز لازم را برای برخوردهای قاطعانه صادر می‌کند.

    استاندار زنجان همچنین با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت اقتصادی استانداری هر هفته قیمت مرغ استان و مقایسه آن با استان‌های دیگر را پایش و کنترل کند، خاطرنشان کرد: مرغ تولیدی در استان در صورت مازاد بر نیاز باید خریداری و ذخیره سازی شود.  

    وی در خصوص تولید روغن نباتی در استان نیز اضافه کرد: طبق اعلام وزارت صمت، استان می تواند به هر میزان تولید روغن نباتی کارخانه جهان را افزایش دهد که با این اقدام علاوه بر  تامین نیاز استان مازاد بر نیاز نیز به مناطق مختلف کشور ارسال خواهد شد.

    استاندار زنجان با اشاره به اینکه هیچ فردی حق ندارد در کنار ارائه کالایی به مردم کالای دیگری را در کنار آن به اجبار به مشتری ارائه کند، گفت: طبق قانون همان کالای درخواست شده باید عرضه شود که در این زمینه نیز نظارتها  افزایش می یابد.

    حقیقی با بیان اینکه انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان نیز موظف به ارائه گزارش عملکرد و همکاری بین بخشی است، افزود: صرف بیان مشکلات کافی نیست و این مهم با همفکری، ارائه راهکارهای هدفمند و همکارهای لازم مرتفع و رضایتمندی عموم ایجاد شود.

    وی خاطرنشان کرد: هم اکنون کشورمان در شرایط ویژه ای قرار دارد و در این میان باید با نظارتهای جدی به ساماندهی مسائل کمک کرد و در جایی که مشکل وجود دارد و تمکین انجام نمی گیرد، برخورد قاطعانه باشد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *