×
×

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی
اجرایی شدن۶۳درصدازمصوبات ستادتسهیل خراسان شمالی

  • کد نوشته: 30104
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین حسین حاجی بیگلو روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : حدود ۲۰ درصد از مصوبات کارگروه در دست بررسی بررسی است و ۱۳ درصد نیز تاکنون به دلیل نامعلومی از سوی تولید کنندگان استان مورد پیگیری قرار نگرفته است.
    اجرایی شدن۶۳درصدازمصوبات ستادتسهیل خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۶۳ درصد از ۳۲۶ مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان در سال ۹۹ اجرایی شد.

    اجرایی شدن۶۳درصدازمصوبات ستادتسهیل خراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین حسین حاجی بیگلو روز پنجشنبه  در گفت و گو با ایرنا افزود : حدود ۲۰ درصد از مصوبات کارگروه در دست بررسی بررسی است و ۱۳ درصد نیز تاکنون به دلیل نامعلومی از سوی تولید کنندگان استان مورد پیگیری قرار نگرفته است.


    به گفته وی صرفا چهار درصد از مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان شمالی در سال گذشته به مرحله اجرا نرسید که دلایل عدم رسیدگی آن در دست بررسی  قرار گرفت تا بتوانیم این مصوبات را نیز اجرایی کنیم.

     دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد : در مجموع در سال گذشته پرونده مشکلات ۲۳۱ واحد تولیدی در ۴۴ کارگره مورد بررسی قرار گرفته است.

    سرمایه در گردش مشکل واحدهای صنعتی 
    حاجی بیگلو مهمترین مشکلات مطرح واحدهای تولیدی و صنعتی  استان خراسان شمالی را در ستاد تسهیل سرمایه در گردش، تعیین تکلیف بدهی  معوقه بانکی و مشکلات امور مالیاتی و تامین اجتماعی اعلام کرده است.
    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار کرد: مطابق بخشنامه های ابلاغی مطالبات و مسائل واحدهای صنعتی در کمیته‌های تخصصی بررسی می‌شود و گروه‌های کارشناسی به صورت روزانه و مستمر در جهت حل چالش ها و موانع تولید حرکت می‌کنند.
    خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست و سهم اشتغال در این استان در بخش کشاورزی ۳۹.۶ درصد، صنعت ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.
    سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.
    بر اساس مصوبه اردیبهشت سال ۱۳۹۴ دولت به منظور بررسی و تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع فراروی واحدهای تولیدی، “کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید” در همه استان‌های کشور و با عضویت استاندار (رییس)، رییس واحد استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت (دبیر)، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، رییس واحد استانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس واحد استانی وزارت جهادکشاورزی، مدیر کل امور مالیاتی استان، مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی استان، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و رییس‌ خانه‌ صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل می‌شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *