مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان بارندگی‌ها در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد کاهش داشته است.
×
×

کاهش ۴۴ درصدی میزان بارندگی‌ها در زنجان

  • کد نوشته: 30151
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۷
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان بارندگی‌ها در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد کاهش داشته است.
    کاهش ۴۴ درصدی میزان بارندگی‌ها در زنجان
  • تبلیغ هدفمند
     میزان بارندگی‌ها در زنجان ۴۴ درصد کاهش یافت
    کاهش ۴۴ درصدی میزان بارندگی‌ها در زنجان

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان بارندگی‌ها در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد کاهش داشته است.

    علیرضا جزء قاسمی با بیان اینکه سال کم آبی پیش رو خواهیم داشت، افزود: میزان بارندگی ها در استان زنجان نسبت به بلند مدت نیز ۲۸ درصد کاهش داشته است و این نشان می دهد با لحاظ شرایط کلی و وضعیت بارندگی ها در استان، امسال تابستان سختی خواهیم داشت.  

    وی یادآورشد: در سال آبی جاری به رغم پیش بینی بارش های نرمال، هم در فصل پاییز و هم در زمستان میزان بارش ها کم و پوشش برفی استان در حد صفر بود.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود پیش بینی های لازم برای تقویت زیرساخت های تامین و آبرسانی در شهرهای استان انجام شده و تنها در خصوص آبرسانی در برخی روستاهای استان نگرانی داریم.

    وی تصریح کرد: منابع تامین آب برخی روستاها در استان زنجان چشمه و غنات است که متاثر از بارش های سالانه بوده و با توجه به کاهش بارش ها در صورت عدم کاهش مصرف، با چالش های جدی در این زمینه مواجه خواهیم شد.

    جزء قاسمی ادامه داد: اصلاح فرهنگ مصرف تنها راه برون رفت از شرایط فعلی در روستاها بوده و وقت آن فرا رسیده است تا روستائیان مصارف غیر ضرور همچون مصرف آب شرب برای آبیاری باغ و باغچه و احشام را متوقف کنند.

    مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان گفت: تولید آب در روستاها بیشتر از نیاز این مناطق بوده و هزینه ناچیز آب بها باعث شده است تا صرفه جویی در مصرف این ماده گرانبها مغفول بماند.

    این مسئول با تاکید بر اینکه نباید نگرانی های موجود در خصوص آب در بین مسائل دیگر گم شود افزود: در شهرستانهای خدابنده و ماهنشان احساس خطر برای تامین آب وجود دارد که مدیریت تقاضا، تشدید برخورد با انشعابات غیرمجاز و همکاری مردم در مصرف بهینه آب تنها راه مدیریت این شرایط است.

    جزء قاسمی با اشاره به اینکه در کوتاه مدت منابع جدیدی برای تامین آب آشامیدنی در استان زنجان وجود ندارد خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۷۵ درصد از آب آشامیدنی در این استان از طریق سفره های آب زیر زمینی و ۲۵ درصد نیز از آب های سطحی تامین می شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *