مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۱۱۶ سایت روستایی پوشش تلفن همراه ۳G/۴G از محل اعتبارات وزارتخانه در استان احداث و راه‌اندازی شده است.
×
×

احداث ۱۱۶ سایت تلفن همراه روستایی در کردستان

  • کد نوشته: 30163
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۷
  • ۰
  • مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۱۱۶ سایت روستایی پوشش تلفن همراه ۳G/۴G از محل اعتبارات وزارتخانه در استان احداث و راه‌اندازی شده است.
    احداث ۱۱۶ سایت تلفن همراه روستایی در کردستان
  • تبلیغ هدفمند
    ۱۱۶ سایت تلفن همراه روستایی در کردستان احداث شد
    احداث ۱۱۶ سایت تلفن همراه روستایی در کردستان

    مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۱۱۶ سایت روستایی پوشش تلفن همراه ۳G/۴G از محل اعتبارات وزارتخانه در استان احداث و راه‌اندازی شده است.

    فردین سعیدی اظهار داشت: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید ۳۵۲ سایت WLL روستایی شرکت مخابرات هم به شبکه تلفن همراه شرکت ارتباطات سیار همراه اول برگردان شد.

    وی با بیان اینکه در مجموع ضریب نفوذ پوشش تلفن همراه در استان بیش از ۷۲ درصد است، اضافه کرد: در طول هشت سال اخیر، پوشش تلفن همراه در یک هزار و ۲۷۰ روستای کردستان(۷۵.۸ درصد) اجرا شد که ۹۸۸ روستا بالای ۷۰ درصد پوشش تلفن همراه دارد.

    مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: در طول فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۲ هزار و ۱۴۱ مدرسه استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شد که یک هزار و ۲۰۰ مدرسه روستایی و ۹۴۱ مدرسه شهری بوده است.

    سعیدی با اشاره به تجهیز ۴۲ روستای استان به دستگاه خودپرداز(ATM) و برنامه‌ریزی برای اتصال ۵۰ روستای دیگر، افزود: از سال ۱۳۹۲ تاکنون طرح پایش وضعیت ارتباطی یک هزار و ۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان انجام شده است.

    وی تاکید کرد: طول شبکه فیبرنوری زیرساخت کردستان در سال ۱۳۹۲ و شروع بکار دولت تدبیر و امید، یک هزار و ۹۹ کیلومتر بود که در حال حاضر به ۲ هزار و ۶۳۷ کیلومتر افزایش یافته است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *