×
×

تخت های کرونایی تکمیل ظرفیت شد

  • کد نوشته: 30216
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، براساس گزارش رسمی دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی از ۶۰۰ تخت بیمارستانی پیش بینی برای بیماران کووید ۱۹ در استان هم اکنون حدود ۶۰ درصد پر شد و با روند صعودی آمار بیماران پیش بینی می شود که ظرفیت این تخت های بیمارستانی در چند روز آینده تکمیل شود و در صورت تحقق احتمالی باید تخت های سایر بیمارستان های استان نیز درگیر بیماران کرونایی شود و که مشکلات درمانگران در این بخش قوز بالای قوز خواهد شد.
    تخت های کرونایی تکمیل ظرفیت شد
  • تبلیغ هدفمند

    روند صعودی آمار بیماران کووید ۱۹ در استان خراسان شمالی که باعث قرارگرفتن این استان در زمره یکی از ۱۲ استان با شیب تند بیماران کرونایی شد، زنگ تکمیل ظرفیت تخت بیمارستان های کرونایی را در این خطه شمالشرق کشور به صدا در آورد.

    تخت های کرونایی تکمیل ظرفیت شد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، براساس گزارش رسمی دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی از  ۶۰۰ تخت بیمارستانی پیش بینی برای بیماران کووید ۱۹ در استان هم اکنون حدود ۶۰ درصد پر شد و با روند صعودی آمار بیماران پیش بینی می شود که ظرفیت این تخت های بیمارستانی در چند روز آینده تکمیل شود و در صورت تحقق احتمالی باید تخت های سایر بیمارستان های استان نیز درگیر بیماران کرونایی شود و که مشکلات درمانگران در این بخش قوز بالای قوز خواهد شد.

     افزایش آمار بیماران کرونایی در استان خراسان شمالی باعث شد تا صرفا در ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۲۰۰ بیمار جدید در بیمارستان های  تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بستری شوند و با افزودن آمار بیماران کووید ۱۹ که در بیمارستان دانشکده علوم پزشکی اسفراین بستری شدند، تعداد این بیماران در سه روز اخیر از ۲۵۰ نفر نیز فراتر خواهد رفت و رد پای عادی انگاری کرونایی در نوروز خود را در مراکز درمانی این روزها به درستی نشان داده است.
    علاوه بر آن  در سه روز گذشته  هشت بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان جان خود را از دست دادند تا آمار مرگ ناشی از بیماری کووید ۱۹ در این خطه شمالشرق کشور از اول تا ۲۶ فروردین ماه سال جاری به ۲۳ نفر برسد.
    پرنگتر شدن قرمزی کرونا 
    براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی از هشت شهرستان این استان پنج شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند که آمار بیماران کووید ۱۹ در سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین که بیش از دو سوم جمعیت ۸۶۳ هزار نفری استان خراسان شمالی را در خود جای دادن، بیشتر است و به نوعی وضعیت قرمز کرونایی در این مناطق پررنگتر و به مرز هشدار رسیده است.
    طبق این گزارش آمار بیماران کووید ۱۹ در دو شهرستان نارنجی و حتی تک شهرستان زرد این استان نیز روند صعودی به خود گرفت و احتمال قرمز شدن این مناطق نیز در بررسی روزهای آینده با ارزیابی جدید سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان وجود دارد و بیشترین آمار بیماران کووید ۱۹ که در روزهای اخیر به طرز بی سابقه ای افزایش داشت، مربوط به شهرستان مرزی راز و جرگلان است که در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شمال شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی واقع است به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴۰ بیمار با علایم ویروس کرونا در این شهرستان شناسایی و تحت قرنطینه قرار گرفتند.
    بالا گرفتن هشدارهای کرونایی 
    با وجود روند صعودی بی سابقه آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان به خصوص در هفته جاری همچنان عادی انگاری کرونایی از سوی برخی از افراد و مشاغل به ویژه حمل و نقل عمومی، نانوایی ها باعث شد تا هشدارهای کرونایی نیز از سوی درمانگران افزایش یابد تا شاید بخشی از این عادی انگاری کاهش یابد.
    رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی می گوید : آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان در موج چهارم  به طور بی سابقه ای نسبت به سه موج گذشته در حال افزایش است و این روند نگرانی های شدیدی را در بین درمانگران ایجاد کرد و حتی می تواند زنگ خطری برای پر شدن  ظرفیت تخت های بیمارستانی باشد.
    دکتر سید احمد هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اگر روند صعودی آمار بیماران کووید ۱۹ در استان به خصوص مراجعه افراد بدحال همچنان ادامه یابد، احتمال افزایش آمار مرگ و میر بیماران کووید ۱۹ به خصوص در افرادی که با منشاء ویروس جهشی انگلیسی مراجعه می کنند، بیشتر می شود که باعث از دست دادن روحیه پرستاران و التهاب بیشتر در جامعه می شود.
    وی اضافه کرد : روند صعودی آمار بیماران کووید ۱۹ در استان پیش از نوروز سال جاری با عادی انگاری در خرید های نوروزی و دید و بازدیدها؛ دورهمی، برگزاری مراسم عروسی و مسافرت ها قابل پیش بینی بود و بی توجهی بخشی از جامعه به پروتکل های بهداشتی موجب شد تا تمام جمعیت در معرض خطر قرار گیرند.
    دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا استان خراسان شمالی از مردم استان خواست تا هشدارهای درمانگران را جدی بگیرند و به جز در موارد ضروری از خانه های خارج نشوند و فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و پرهیز از دورهمی را فراموش نکنند.
    دکتر هاشمی سطح رعایت پروتکل های بهداشتی را در استان حدود ۷۰ درصد و در مرز قرمز برای تمام شهرستان اعلام کرد و از مردم درخواست کرد برای حفظ سلامت خودشان پروتکل ها را رعایت کنند تا استان بتواند پیچ حساس این ویروس را در هفته های اخیر پشت سر بگذارد.
    وی اضافه کرد : هم اکنون ۳۸۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی بستری هستند که ۸۸ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته در استان بستری شدند.
    وی اظهارداشت : در همین مدت سه بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان جان خود را از دست دادند و اگر عادی انگاری کرونایی ادامه یابد، احتمال افزایش مرگ  و میر نیز دور از انتظار نیست.
    ویروس کرونا  اواخر اسفندماه سال ۹۸ با شناسایی اولین بیمار با علایم مشکوک این ویروس در بجنورد در استان خراسان شمالی شیوع یافت و این استان تاکنون سه موج از این بیماری را پشت سرگذاشت و از حدود ۱۰ روز گذشته نیز وارد موج چهارم کرونا شد و به  با روند صعودی آمار بیماران در زمره ۱۲ استان با شیب تند این بیماری قرار گرفت.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *