×
×

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی
زنگ خطرکاهش اهدای خون درخراسان شمالی

  • کد نوشته: 30219
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین دکتر حسین زارع روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پارسال ۲۳ هزار و ۳۸۱ نفر به پایگاه انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۸هزار و ۹۰۸ نفر موفق به اهدا خون شدند.
    زنگ خطرکاهش اهدای خون درخراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: اهدای خون در پایگاه‌های استان به علت شیوع ویروس کرونا پارسال در مقایسه با سال ۹۸، یک درصد و در مراجعه افراد به مراکز نیز ۷.۵ درصد کاهش داشت.

    زنگ خطرکاهش اهدای خون درخراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین دکتر حسین زارع روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:  پارسال ۲۳ هزار و ۳۸۱ نفر  به پایگاه انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۸هزار و ۹۰۸ نفر موفق به اهدا خون شدند.

    وی با بیان اینکه از این تعداد افرادی که در سال گذشته خون اهدا کردند ۱۱ هزار و ۱۳ نفر اهدا کننده مستمر بودند افزود:  سه هزار و ۳۸۱ نفر برای بار اول با مراجعه به پایگاه انتقال خون موفق به اهدای خون شدند.

    وی در ادامه گفت: هفت هزار و ۷۳۵ واحد گلبول قرمز فشرده شده نیز به استان سیستان و بلوچستان اهدا شد.

    زارع اظهار داشت: اهداکنندگان خون باید مد نظر داشته باشند که مدت نگهداری خون و به خصوص پلاکت، محدود است.

    تردد شبانه خودرو برای اهدای خون بلامانع است

    مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: با توجه به اعمال محدودیت‌های شبانه در شرایط کرونایی و هماهنگی انجام شده با پلیس راهور، شهروندانی که برای انتقال خون به این پایگاه مراجعه کنند مشمول جریمه نخواهند شد.

    زارع ادامه داد:  اداره کل انتقال خون استان فرم مشخصات اهداکنندکان خون ،پلاک خودرو ، تاریخ و ساعت مراجعه فرد اهداکننده را به فرماندهی پلیس راهور استان اعلام می کند و چنانچه جریمه ای توسط دوربین های مستقر در معابر پلیس راهور ثبت شده باشد، حذف می شود.

    وی گفت: پایگاه‌ انتقال خون استان علاوه بر نوبت صبح شبها نیز از ساعت ۱۹.۳۰ تا ۲۱.۳۰ دایر است.

    وی با بیان اینکه  مراکز اهدای خون استان در ماه مبارک رمضان فعال است گفت: با توجه به اینکه اهدای خون  همه ساله در ماه رمضان کاهش می یابد  از مردم  استان  درخواست می شود تا در این ماه پرفضیلت اهدای خون را فراموش نکنند.

    مشکل کمبود خونی نداریم

    زارع گفت: خراسان شمالی خوشبختانه هیچ کمبودی در زمینه گروه‌های خونی ندارد و استقبال از اهدای خون در استان بسیار مطلوب است.

    مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی با تاکید بر اینکه کلیه پروتکل های بهداشتی در مراکز اهدای خون سراسر استان رعایت می‌شود و تمامی وسایل و تجهیزات استفاده شده در پروسه اهدای خون نیز کاملا استریل و یکبار مصرف هستند، از مردم استان  تقاضا کرد: اهدای خون را در این ایام فراموش نکنند و همانند گذشته با مراجعه به مراکز اهدای خون استان از بیماران حمایت کنند.

    انتقال خون خراسان شمالی نیاز خونی ۱۲ بیمارستان را برآورده می کند و پاسخگوی تمامی نیازهای خونی مراکز درمانی استان است.

    خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۹۴ درصد نیاز خونی آن در داخل استان تامین می‌شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *