استاندار اصفهان گفت: امروز علاوه بر جنگ اقتصادی با بحران کرونا مواجه هستیم و وضعیت بیمارستان‌های این استان در شرایط ویژه و حاد قرار دارد.
×
×

شرایط ویژه وضعیت بیمارستانهای کرونایی اصفهان

  • کد نوشته: 30277
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۹
  • ۰
  • استاندار اصفهان گفت: امروز علاوه بر جنگ اقتصادی با بحران کرونا مواجه هستیم و وضعیت بیمارستان‌های این استان در شرایط ویژه و حاد قرار دارد.
    شرایط ویژه وضعیت بیمارستانهای کرونایی اصفهان
  • تبلیغ هدفمند
    وضعیت بیمارستانهای کرونایی اصفهان در شرایط ویژه قرار دارد
    شرایط ویژه وضعیت بیمارستانهای کرونایی اصفهان

    استاندار اصفهان گفت: امروز علاوه بر جنگ اقتصادی با بحران کرونا مواجه هستیم و وضعیت بیمارستان‌های این استان در شرایط ویژه و حاد قرار دارد.

    عباس رضایی در جلسه شورای اداری استان که به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: وظیفه داریم از جان انسان‌ها به هر طریق و با تمام توان و تلاش حراست کنیم.

    استاندار اصفهان اظهار داشت: در استان اصفهان وضعیت شیوع کرونا مانند دیگر استان‌ها مناسب نیست البته به واسطه تلاش بهداشت و درمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی کاشان و اصفهان تعداد مرگ و میر نسبت به دیگر استان‌ها کمتر است.

    رضایی با اشاره به اینکه براساس مصوبه ستاد ملی موظف به اجرای تمام شرایط و ضوابط هستیم، بیان کرد: برخی نهادها و ادارات شرایط قرمز بودن را رعایت نکردند و به دستورالعمل‌هایی که برای شهرهای قرمز در نظر گرفته شد عمل نکردند.

    وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از ادارات استان دستورالعمل حضور یک سوم کارکنان را و برخی دیگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند.

    استاندار اصفهان با بیان اینکه نباید تنها به واکسیناسیون امیدوار باشیم، گفت: در دنیا حتی در کشورهای پیشرفته رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله شست و شوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی راه سلامت و حفظ جان مردم و مقابله با ویروس کرونا شناخته شده است.

    وی اظهار کرد: تاکنون ۱۴ واکسن در دنیا برای مقابله با کرونا ساخته شد که هیچ یک به صورت قطعی ایمنی ایجاد نمی‌کند.

    رضایی افزود: نمی‌دانیم ایمنی واکسن‌ها برای چه مدت زمانی است و این درحالیست که ویروس باعث تغییر ماهیت ژنتیکی نشود.

    استاندار اصفهان با بیان اینکه سیاسی شدن واکسن اقدامی نادرست است، اظهار داشت: باید با هماهنگی، بدون حاشیه سازی و پیروی از دستورات و مصوبات ستاد ملی در راستای مبارزه با کرونا گام برداریم.

    وی از مدیران استان خواست رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در راس امور قرار دهند زیرا در برابر جامعه و مردم مسئولیت داریم.

    رضایی گفت: در استانی زندگی می‌کنیم که ۲۳ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کرد باید فرهنگ مداری، اخلاق مداری و متمدن بودن خود را با عمل نشان دهیم.

    وی بیان کرد: متاسفانه سرعت انتقال ویروس کرونا در پیک چهارم بیشتر است و هفته جاری نسبت به قبل بسیار سخت‌تر است بنابراین مراعات بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی امری ضروری است.

    وی در بخش دیگری با اشاره به نامگذاری سال جاری بیان کرد: برای تبیین شعار سال، تغییر نگرش و نگاه با جهت حل مشکلات باید صورت بگیرد ، نگاه‌های محدود باید کنار گذاشته شود و دید اجرایی کردن دیدگاه‌های مقام معظم رهبری مدنظر قرار بگیرد.

    استاندار اصفهان اضافه کرد: تمام دستگاه‌ها، بانک‌ها و متولیان اصلی باید همکاری لازم با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید داشته باشند.

    استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌ها با توجه به قانون همکاری و مشارکت صددرصدی با ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها برای برگزاری باشکوه انتخابات در حوزه پشتیبانی و فناوری همکاری لازم داشته باشند.

    رضایی امر انتخابات را مساله‌ای مهم و ضروری برای کشور دانست و افزود: اطلاع رسانی از اقدامات و خدمات انجام شده در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

    وی گفت: وضعیت بارندگی در سال آبی جاری نامناسب بوده به همین دلیل آب پشت سد زاینده رود بسیار اندک است از این رو با توجه به خشکسالی شدید لازم است دستگاه‌ها همکاری جدی در راستای صرفه جویی و فرهنگ‌سازی در مصرف آب در بخش‌های مختلف داشته باشند.

    استان اصفهان افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *