×
×

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان
توزیع۲۲۰۰تن روغن‌خانوار در گیلان

  • کد نوشته: 30318
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، محمد فیض روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه وزارت صنعت سهمیه هایی را برای تامین و توزیع اقلام اساسی در استان در نظر گرفته است، تصریح کرد: یکی از این اقلام روغن پخت و پز، سرخ کردنی و نیمه جامد است که هزار و ۱۵۷ تن روغن خانوار از هفت کارخانه خارج استان که در گیلان دارای شرکت پخش هستند تامین شده و در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های استان و واحدهای صنفی در حال توزیع است.
    توزیع۲۲۰۰تن روغن‌خانوار در گیلان
  • تبلیغ هدفمند

     معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازار ماه رمضان در گیلان گفت: هم اینک بالغ بر ۲۲۰۰ تن روغن خانوار در قالب طرح تنظیم بازار در استان در حال توزیع است.

    توزیع۲۲۰۰تن روغن‌خانوار در گیلان
    توزیع۲۲۰۰تن روغن‌خانوار در گیلان
    توزیع۲۲۰۰تن روغن‌خانوار در گیلان

     به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، محمد فیض روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه وزارت صنعت سهمیه هایی را برای تامین و توزیع اقلام اساسی در استان در نظر گرفته است،  تصریح کرد: یکی از این اقلام روغن پخت و پز، سرخ کردنی و نیمه جامد است که هزار و ۱۵۷ تن روغن خانوار از هفت کارخانه خارج استان که در گیلان دارای شرکت پخش هستند تامین شده و در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های استان و واحدهای صنفی در حال توزیع است.

    وی با بیان اینکه همچنین هزار و ۵۰ تن روغن بخش صنف نیز برای گیلان پیش بینی شده است، گفت : سال گذشته این میزان روغن را از یک شرکت طلب داشتیم که با پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده؛  کارخانه مذکور از ۲۵ فروردین ماه توزیع هزار و ۵۰ تن روغن سهمیه سال گذشته را در شرکت‌های پخش گیلان آغاز کرد.

    وی اضافه کرد: همچنین روغن خانوار نیز از ۲ کارخانه تولیدی استان هر یک به میزان ۵۰۰ تن سهمیه فوق‌العاده برای توزیع در شهرستان ها دریافت شده است.

     فیض گفت: در شبکه توزیع تمرکز ما بر روی چهار بخش از جمله واحدهای صنفی است که شبکه‌های مویرگی دارند و سعی ما برآن است که حداقل ۳۰ درصد سهمیه های تخصیص داده شده را از این طریق توزیع کنیم.

     معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان ادامه داد: همچنین  بخش دیگر شبکه‌های منتخب، تعاون روستایی است که اقلام اساسی روستائیان نیز از این طریق توزیع می شود علاوه بر آن شبکه توزیع فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای نیز بخشی از این چرخه هستند.

     وی تصریح کرد: تعاونی های امکان مربوط به کارگران استان، اسکاد متعلق به کارکنان دولت در استان، اتحادیه فرهنگیان و اتحادیه تعاونی روستایی هم سهمیه های مشخصی از این کالا را برای توزیع تحویل می گیرند.
     معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: ۸۰۰ تن شکر خانوار تنظیم بازار نیز به استان داده شده که در بسته‌بندی یک کیلویی به قیمت هشت هزار و ۷۰۰ تومان توزیع می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه ۶ واحد برای بسته بندی این میزان شکر اعلام آمادگی کرده اند، اظهار کرد: برنامه ریزی در این زمینه انجام شده است.
     فیض خاطرنشان کرد: همچنین ۷۹ تن گوشت منجمد تنظیم بازار سهمیه استان هم به ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان ها ابلاغ شده تا از طریق مباشران معرفی شده به شرکت پشتیبانی امور دام توزیع شود.

    به گفته معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان؛  قیمت خرید هر کیلوگرم گوشت منجمد ۷۷ هزار تومان و برای مصرف کننده ۸۰ هزار تومان تعیین شده است.
    وی از کشتار ۵۰۰ الی ۵۵۰ تنی مرغ در گیلان خبر داد و بیان کرد: روزانه ۲۰۰ الی ۲۵۰ تن مرغ گرم با قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان در استان گیلان توزیع می‌شود.

    وی با بیان اینکه برای تامین نیاز استان به مرغ نداریم، افزود: علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به طور متوسط ۳۵۰ تن مرغ برای استان های تهران و البرز نیز تأمین می‌کنیم.
     معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطر نشان کرد: علاوه بر تامین اقلام اساسی مورد نیاز استان، حوزه‌های نظارتی، بازرسان اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی نیز وظیفه پایش نرخ‌ها را دارند.
     فیض گفت: بدین منظور بازرسان ما در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گشت‌های مشترکی را با دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ستاد کرونا و نیروی انتظامی در سطح واحدهای صنفی دارند تا رعایت  شیوه نامه‌های ابلاغ شده را پایش کنند.

     وی با اشاره به ذخیره سازی کالاهای اساسی در استان بیان داشت: حدود ۱۰ هزار تن ماده خام روغن در بندرانزلی ذخیره شده و به لحاظ ذخیره گندم و آرد نیز مشکلی وجود ندارد.

    وی با بیان اینکه با آغاز ماه مبارک رمضان ۲ اقدام اساسی اجرای طرح نظارتی و تأمین و توزیع کالا در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار دارد ، اظهار داشت:  در طرح نظارتی عمده تمرکز سازمان صنعت، معدن و تجارت  بر روی کالاهای پر مصرف ماه رمضان مانند شکر، روغن و لبنیات است.

     وی با تاکید بر اینکه طی این طرح نانوایی‌ها نیز پیوسته پایش می‌شوند،  افزود: در طرح‌های نظارتی اتاق اصناف، اداره‌کل تعزیرات حکومتی و بسیج اصناف با سازمان صنعت همکاری کرده و بازرسی‌ها در قالب گشت‌های مشترک در ۲ شیفت انجام می‌شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *