×
×

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان
ارتقاءبهره‌وری تنها راه‌مان است

  • کد نوشته: 30384
  • ۱۴۰۰-۰۱-۳۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، سیدمهدی طبیب‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه بهره وری در حد حرف مانده به نام گذاری هوشمندانه سال ۱۴۰۰ به عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: اقتصاد کرمان با وضع موجود هدر دادن منابع است.
    ارتقاءبهره‌وری تنها راه‌مان است
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به سخنان اخیر معاون اول رییس جمهوری که پایین بودن میزان بهره وری از مهمترین مشکلات حوزه تولید است، گفت: راهی جز افزایش بهره وری برای ارتقای رقابت پذیری و تحقق شعار سال نداریم.

    ارتقاءبهره‌وری تنها راه‌مان است
    ارتقاءبهره‌وری تنها راه‌مان است
    ارتقاءبهره‌وری تنها راه‌مان است

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، سیدمهدی طبیب‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه بهره وری در حد حرف مانده به نام گذاری هوشمندانه سال ۱۴۰۰ به عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و  افزود: اقتصاد کرمان با وضع موجود هدر دادن منابع است.

    وی با اشاره به شرایط نامطلوب بهره‌وری در استان کرمان گفت: قیمت تمام شده هر مترمکعب آب خلیج فارس کمتر از ۷۰ هزار تومان، نرخ جهانی سه دلار و این محصول در کشاورزی چهار هزار و ۵۰۰ تومان درآمدزایی دارد.

    رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه بهره‌وری در مصرف برق نیز اینگونه است گفت: ۳۳ درصد از هشت درصد رشد اقتصاد استان بر اساس برنامه توسعه باید از محل بهره وری باشد.

    وی با اشاره به اقتصاد مبتنی بر منابع کرمان اضافه کرد: تکنولوژی های امروز دنیا را به ‌سمتی می برد که نیاز معدنی را کاهش دهد و ارتقای انرژی های پاک جایگاه نفت را از اولویت برمی‌دارد، و سهم معدن یک هشتاد و هفت صدم اقتصاد در دنیا است‌ لذا باید به سمت دانش بنیان حرکت کنیم.

    طبیب زاده با اشاره به توجه ویژه به صنایع معدنی در کرمان گفت: همه باید بسیج شوند که درآمدها صرف دانش بنیان و بر صنعتی کردن متمرکز شود و این امر رویکرد این استان باشد زیرا نوع سرمایه گذاری با تکیه بر منابع معدنی چیزی بجز تخریب محیط زیست برای آینده باقی نمی گذارد و ثروت را باید تجدیدپذیر کنیم که آینده را تضمین کند.

    رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: این اتاق در جایگاه مشاور همواره سعی داشته که با پختگی مسایل و اولویت ها را احصا و مطرح کند که در مبادی مربوطه به مرحله اجرا برسند.

    وی با اشاره به استفاده از ابزار شورای گفت و گو با حضور نمایندگان دولت، بخش خصوصی، قضایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با جایگاه قانونی ویژه، تصریح کرد: این شورا به بستری برای توسعه متوازن با رشد شاخص های تولید و بهبود فضای کسب و کار تبدیل شود.

    وی افزود: شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی به ویژه در سال جدید، به گونه ای دیگر به این مسائل می پردازد و پیشنهادات مشخصی در این حوزه برای رفع موانع و پشتیبانی از تولید مطرح می کند و اصل توسعه را به عنوان‌ یک دغدغه و مسیر حرکت استان را مطرح می‌کند.

    طبیب زاده بیان داشت: ماحصل تمام جلسات و برنامه ها در پشتیبانی از تولید و مانع زدایی ها مطلوب نیست و جایگاه کرمان در شاخص های توسعه پایدار و حکمرانی استان کرمان مطلوب ارزیابی نمی شود.

    وی عنوان کرد: با وجود منابع غنی، نیروی انسانی تحصیل کرده، منابع معدنی بزرگ کشور و جایگاه های طبیعی و گردشگری، تنوع اقلیم و تنوع جغرافیایی این استان به لحاظ برخورداری از شاخص توسعه پایدار جایگاه مناسبی در کشور ندارد.

    رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: قانون نانوشته ای وجود دارد که تولید را برنمی‌تابد و ناخوداگاه همه در مانع تراشی دخیل هستند لذا جهش تولید شکل نمی گیرد.

    وی با بیان اینکه هدف آرمانی مسئولان استان کرمان و کشور توسعه پایدار است که در دل آن رفاه‌، معیشت و آبادانی وجود دارد تاکید کرد: در این استان تکیه‌ اساسی بر صنایع معدنی شده‌ که روزی مثل نفت‌ پایانی خواهد یافت زیرا منابع ما محدودند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *