×
×

مدیرعامل شرکت گاز ایلام
افزایش۲۱درصدی مصرف‌گاز در ایلام

  • کد نوشته: 30420
  • ۱۴۰۰-۰۱-۳۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، عباس شمس اللهی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته عملیات گاز رسانی به ۳۵ روستا در دستور کار این شرکت قرار گرفت که با اتمام گازرسانی به این تعداد روستاها برنامه این شرکت به طور ۱۰۰ درصدی محقق شده است.
    افزایش۲۱درصدی مصرف‌گاز در ایلام
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اعلام اینکه ۴۹۴ روستای این استان از شبکه گاز طبیعی برخوردار هستند، گفت: این شرکت در سال جاری عملیات گازرسانی به ۲۰ روستای استان را در دست اقدام دارد که علاوه بر این کار مطالعه ، طراحی و انتخاب پیمانکار برای ۳۷ روستای دیگر نیز انجام خواهد شد.

    افزایش۲۱درصدی مصرف‌گاز در ایلام
    افزایش۲۱درصدی مصرف‌گاز در ایلام
    افزایش۲۱درصدی مصرف‌گاز در ایلام

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، عباس شمس اللهی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته عملیات گاز رسانی به ۳۵ روستا در دستور کار این شرکت قرار گرفت که با اتمام گازرسانی به این تعداد روستاها برنامه این شرکت به طور ۱۰۰ درصدی محقق شده است.

    وی افزود: این شرکت در سال جاری گاز رسانی به ۲۰ روستای دیگر استان را در دستور کار دارد که علاوه بر این، کار اجرایی و مطالعه ۳۷ روستای دیگر نیز انجام خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت گاز ایلام تاکید کرد: با اقدام های انجام شده هم اکنون ۹۷ درصد جمعیت روستایی استان معادل ۴۹۴ روستا از گاز طبیعی بهره مند شده اند.

    اتصال ۹۹ درصد مناطق شهری ایلام به شبکه گاز

    مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به وضعیت گازرسانی در مناطق شهری استان یادآور شد: هم اکنون ۴۹۴ روستای استان از گاز طبیعی برخوردار هستند.

    شمس اللهی یادآور شد: سال گذشته عملیات گاز رسانی به شهر میمه از توابع شهرستان دهلران انجام شد و اکنون تنها شهر پهله‌زرین آباد از توابع این شهرستان مرزی از نعمت گاز برخوردار نیست که عملیات گازرسانی این شهر نیز تکمیل شده و به زودی این شهر از نعمت گاز نیز برخودار خواهد شد.

    ۹۵۹ واحد صنعتی ایلام از نعمت گاز برخوردارند

    مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اعلام اینکه سال گذشته ۱۸۳ واحد صنعتی به شبکه مصرف گاز طبیعی متصل شده اند، گفت: هم اکنون ۹۵۹ واحد صنعتی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

    شمس اللهی افزود: سال گذشته ۱۸۳ واحد صنعتی، نصب ۱۳ ایستگاه میترینگ، ۶۱ کیلومتر اجرای خط تغذیه و شبکه برای صنایع اجرا شد که این میزان عملیات گازرسانی به عنوان یک رکورد ثبت شد.

    وی با بیان اینکه هم اکنون ۹۵۹ واحد صنعتی و تولیدی در استان از نعمت گاز برخوردار هستند، افزود: از این میزان گازرسانی به واحدهای صنعتی ۵۳۶ واحد صنعتی، تولیدی در اقصی نقاط مختلف استان در دولت تدبیر و امید گازدار شده است.

    مدیرعامل شرکت گاز ایلام ِیادآور شد: در چند سال‌ گذشته توسعه گازرسانی به صنایع موجب کاهش مصرف سوخت های آلاینده مانند گازوییل و مازوت شده است که می تواند تاثیر بسزایی بر بهبود کیفیت هوا و کمک به محیط زیست داشته باشد.

    شمس اللهی اضافه کرد: میانگین مصرف گاز مصرفی در صنایع استان در سال گذشته ۲۲۱ میلیون متر مکعب بوده است که برابر جایگزینی ۲۲۷ میلیون لیتر گازوییل مصرفی در صنایع شده است.

    وی همچنین از گازرسانی به کلیه شهرهای استان ایلام تا پایان دولت خبر داد و گفت: تاکنون ۲۶ شهر استان گازدار شده و تنها شهر پهله در دست اقدام است که عملیات این شهر نیز تا پایان کار دولت تدبیر و امید به اتمام می رسد.

    مدیرعامل شرکت گاز ایلام ادامه داد: طی چهار سال گذشته در دولت دوم تدبیر و امید تاکنون چهار شهر استان گازدار شده و تا پایان کار دولت، همه شهرهای استان از نعمت گاز برخوردار می شوند.

    شمس الهی تاکید کرد: در طول چهار سال گذشته ۲۳۲ روستای استان گازدار شده اند و با اتمام عملیات گازرسانی به روستاهای در دست اقدام تا پایان دولت، ضریب نفوذ گازرسانی روستایی استان به ۹۷ درصد می رسد و کار مطالعه ، طراحی و اجرای گازرسانی به سه درصد روستاهای باقیمانده استان در سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار می گیرد.

    ۱۳ هزار و ۵۶۶ مشترک جدید به مصرف کنندگان گاز در ایلام افزوده شد

    مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت:سال گذشته ۶ هزار و ۳۷۶ مشترک روستایی و هفت هزار و ۱۹۰ مشترک شهری به مشترکان گاز این استان افزوده شد که نشان دهنده تحقق ۱۱۱ درصدی برنامه ابلاغی است.

    شمس اللهی تاکید کرد: رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان اعم از خانگی، تجاری ، صنعتی، اداری و غیره ضروری به نظر می رسد که انتظار می رود در سال جاری آحاد مختلف مردم این موضوع را دستور کار خود قرار دهند.

    مصرف گاز در ایلام ۲۱ درصد افزایش یافت

    مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: مشترکان استان پارسال ۷۷۵ میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن، ۲۱ درصد بیشتر است.

    شمس اللهی بیان کرد: در سال ۹۸ نزدیک ۶۴۰ میلیون مترمکعب گاز در سطح استان اعم از مناطق شهری، روستایی، صنعتی گاز مصرف شد که این میزان در سال گذشته ۱۳۵ میلیون مترمکعب بیشتر مصرف شده است.

    وی افزود: فعالیت مستمر شرکت پتروشیمی ایلام، گازرسانی جدید به مناطق مختلف شهری و روستایی و غیره باعث افزایش مصرف گاز در این استان شده است.

    مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به آمار تفکیک مصرف گاز در سال گذشته یادآور شد: از این مقدار گاز مصرفی، مصارف خانگی با ۳۹ درصد، صنعتی با ۵۰ درصد، سی ان جی با ۶ و نیم درصد، تجاری با ۲ درصد و سایر مصارف عمومی از جمله اداری، مذهبی و آموزشی با ۲ و نیم درصد کل میزان مصرف گاز در استان را شامل شده است.

    به گزارش ایرنا، میزان گازرسانی روستایی و شهری در این استان از آغاز دولت تدبیر و امید به بعد به ترتیب (روستایی و شهری) ۷۸ و ۵۸ درصد کل میزان گازرسانی شرکت گاز استان از بدو تاسیس است.

    هم اکنون ۹۹ درصد خانوار شهری و ۹۷ درصد خانوارهای روستایی استان ایلام از گاز طبیعی بهره مند هستند و این استان در آستانه اتمام گازرسانی به روستاها قرار دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *