×
×

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی
لزوم‌استفاده ازپساب در بخش‌صنعت

  • کد نوشته: 30423
  • ۱۴۰۰-۰۱-۳۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی "محمد فرهادی" در نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان، به لزوم استفاده از پساب در بخش صنعت اشاره کرد و گفت: ۲۲۰ لیتر آب بر ثانیه پساب از تصفیه‌خانه هدر می‌رود کـه باید با استانداردسازی، از آن در صنعت و کشت برخی محصولات خاص کشاورزی استفاده کرد.
    لزوم‌استفاده ازپساب در بخش‌صنعت
  • تبلیغ هدفمند

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: استفاده از پساب برای جایگزینی چاه‌های موجود یکی از راهکارهای مقابله با خشکسالی در این استان است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

    لزوم‌استفاده ازپساب در بخش‌صنعت

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی “محمد فرهادی” در نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان، به لزوم استفاده از پساب در بخش صنعت اشاره کرد و گفت: ۲۲۰ لیتر آب بر ثانیه پساب از تصفیه‌خانه هدر می‌رود کـه باید با استانداردسازی، از آن در صنعت و کشت برخی محصولات خاص کشاورزی استفاده کرد.

    وی خواستار استفاده بهینه از منابع آبی موجـود و قرار گرفتن آن در صدر کارها شد و افزود: وظیفه اصلی قرارگاه آب کــه استاندار خواستار تشکیل آن شد، تامین آب شرب مردم در مناطق شهری و روستایی استان است، بنابراین همه مدیران ایـن حوزه باید مسائل حوزه آب را بـا مسئولیت ویژه‌ای دنبال کنند.

    معاون استاندار خراسان جنوبی بـه تغییر اقلیم در دنیا اشاره کرد و گفت: افزایش ۳.۳ درصدی دمای هوا مؤیـد به صدا درآمدن زنگ خطر خشکسالی در استان بوده و نشان دهنده ایـن واقعیت است کـه سال سختی در انتظار ماست.

    وی استفاده بهینه از منابع موجود را راهکار اصلی مبارزه با خشکسالی عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی جدی بـرای اسـتفاده از کنتـور هوشمند، تغییر الگوی کشت و جایگزین کردن محصولات بــا میزان مصرف آب کمتر بــه عنوان دیگر راهکارهای مقابله بــا خشکسالی و کم‌آبی است.

    فرهادی ادامه داد: لزوم فرهنگ‌سازی برای جامعه هدف جهاد کشاورزی بیش از پیش احساس می‌شود.

    وی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت جامعه دانشگاهی در جلسات ایـن شورا گفـت: باید بین دستگاه‌های اجرایـی و جامعـه دانشـگاهی همچنین بیـن صنعت و دانشگاه، پیوند برقرار شود تـا تجربیات دستگاه‌های اجرایی و دانش دانشگاهیان در راستای ارتقای سیستم قرار گیرد.

    سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی هم گفت: در سال جاری نسـبت بــه بلندمدت بـا کاهش ۶۰ درصدی و در مقایسـه بــا سال گذشته بــا کاهش ۷۰ درصدی بارندگی‌ها مواجه هستیم.

    “سعید سروری” با اشاره بـه وجود ۱۳ هزار و ۵۹۹ حلقه چاه، چشمه و قنات در استان خراسان جنوبی افزود: از ایـن تعداد ۲۸ درصد چاه، ۲۱ درصد چشمه و ۵۱ درصـد قنات هستند کـــه ۷۳ درصد برداشت آب به صـورت حجمی از ۲۸ درصد چـاه‌ها انجام می‌شود.

    وی گفت: تلاش می‌شود بـا مدیریت مصرف منابع آبی استان، تابستان و روزهای پیش‌رو را بدون قطعی آب پشت سـر بگذاریم.

    وی با بیان اینکه پساب فاضلاب منبع جایگزینی است کـه کمتر مورد توجه قرار گرفته، ادامه داد: پساب فاضلاب می‌تواند جایگزین چاه‌های موجود باشد کــه مقرر شد در یک ماه آینده برنامه راهبردی بـرای استفاده از پساب در حـوزه صنعـت، تدوین و ارائه شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *