×
×

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم
اجرای۴۲۳طرح‌عمرانی در قم

  • کد نوشته: 30451
  • ۱۴۰۰-۰۱-۳۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، محسن بهشتی روز دوشنبه در تشریح دستاوردهای یک ساله معاونت عمرانی استانداری قم، افزود: برغم تحریم هیچ طرح عمرانی در این استان به دلیل کمبود منابع مالی متوقف نشده و علت تعطیلی چند طرح عمرانی به خاطر مسائل حقوقی بوده است.
    اجرای۴۲۳طرح‌عمرانی در قم
  • تبلیغ هدفمند

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: در سال ۹۹، ۴۲۳ طرح عمرانی در این استان با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان و اشتغال ۳ هزار و ۳۳۸ نفر اجرا شد.

    اجرای۴۲۳طرح‌عمرانی در قم
    اجرای۴۲۳طرح‌عمرانی در قم
    اجرای۴۲۳طرح‌عمرانی در قم

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، محسن بهشتی روز دوشنبه در تشریح دستاوردهای یک ساله معاونت عمرانی استانداری قم، افزود: برغم تحریم هیچ طرح عمرانی در این استان به دلیل کمبود منابع مالی متوقف نشده و علت تعطیلی چند طرح عمرانی به خاطر مسائل حقوقی بوده است.

    وی ادامه داد: سال گذشته ۶۸ پروژه عمرانی در قم کلنگ زنی شده که طی هفته دولت و دهه فجر انقلاب اسلامی در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

    به گفته وی، بیشتر پروژه های اجرا شده قم در حوزه زیربنایی با هدف ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه تولید و صنعت بوده است.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم یادآور شد: بخش بهداشت و درمان از سال ۹۳ بصورت ویژه در این استان مورد توجه بوده است و در اوج بیماری کرونا ظرفیت تخت های درمانی استان ارتقا یافته است.

    بهشتی خاطرنشان کرد: علاوه بر بیمارستان امیرالمومنین(ع) که سال گذشته افتتاح شد، بیمارستان مادر در منطقه پردیسان قم به زودی به بهره برداری می رسد و عملیات عمرانی سایر پروژه های درمانی نیز با سرعت بالایی در حال انجام است.

    وی با اشاره به بهره برداری از تصفیه خانه آب قم تا پایان سال جاری، تصریح کرد: در حال حاضر فقط امکان تصفیه ۴.۵ مترمکعب آب بر ثانیه از سرشاخه های رود دز فراهم است و با بهره برداری از تصفیه خانه آب قم در فصل تابستان با کمبود آب تصفیه شده روبه رو نخواهیم شد.

    بهشتی اظهار داشت: کلنگ زنی پروژه کمربندی جدید قم و اخذ مجوز فاز اول جاده پردیسان به ورجان، دو پروژه شاخص قم در حوزه راه در سال ۹۹ بود.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: مجوز احداث راه دسترسی به نمایشگاه دائمی استان از آزادراه قم-تهران اخذ شده و این پروژه تا پایان خردادماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

    وی تاکید کرد: پس از پایان بحران کرونا توجه بیشتری به بخش گردشگری استان خواهد شد و از ارتقای سطح کیفی و کمی این بخش حمایت به عمل خواهد آمد.

    بهشتی در ادامه با اشاره به پروژه های عمرانی شهرداری بیان کرد: در حوزه فضای سبز پروژه های بزرگی در سال گذشته مانند باغ پرندگان به بهره برداری رسیده و در حوزه حمل و نقل نیز تقاطع ولی عصر(عج) در حدفاصل مسجد مقدس جمکران زیربار ترافیک رفته است.

    معاون استاندار قم گفت: در بخش دهیاری و روستاهای قم نیز با اجرای طرح های هادی و بهبود زیرساخت ها انتظار می رود روند مهاجرت معکوس در قم شتاب بیشتری بگیرد.

    وی اظهار داشت: فاز نخست خط یک مترو قم در قالب سه ایستگاه در خردادماه سال جاری افتتاح خواهد شد و تا آماده شدن واگن های قطار شهری قم از دو رام از قطار شهری مشهد استفاده خواهد شد.

    بهشتی تاکید کرد: در هیچ کجای دنیا هیچ کلانشهری بدون فرودگاه و متروی شهری تعریف نمی شود و امید می رود با افتتاح از خط مترو شاهد بهبود روند توسعه استان باشیم.

    به گفته وی، با عبور کمربندی جدید قم از کنار شهرک صنعتی شکوهیه می تواند زمینه مطلوبی برای رشد و توسعه صنعت در قم داشته باشد.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: اعتبارات لازم برای پروژه اتصال راه آهن سراسری به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان پیش بینی شده است و طرح اتصال شهرک صنعتی شکوهیه به راه آهن سراسری نیز در دستور کار قرار گرفته است.

    بهشتی در ادامه تاکید کرد: استان قم در پیشبرد طرح مسکن ملی جزء سه برتر کشور در سال گذشته انتخاب شده است و ۵۶۰ هکتار از اراضی ملی قم در شهرک پردیسان نیز برای تکمیل طرح ملی مسکن اختصاص یافته است.

    وی خاطرنشان کرد: برای استفاده از ظرفیت های معدنی دو نقطه مستعد برای استخراج و اکتشاف طلا در این استان شناسایی شده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *