×
×

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان
بازدید۴۰هزارنفر از نمایشگاه‌های‌کتاب گیلان

  • کد نوشته: 30505
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، فیروز فاضلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد کتاب های منتشر شده سال گذشته در استان ۸۹۴ عنوان بود که نسبت به سال ۹۸ شش درصد رشد داشته است.
    بازدید۴۰هزارنفر از نمایشگاه‌های‌کتاب گیلان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: سال گذشته ۷۱ نمایشگاه کتاب در استان برگزار شد که ۴۰ هزار نفر از آنها بازدید کردند.

    بازدید۴۰هزارنفر از نمایشگاه‌های‌کتاب گیلان

    بازدید۴۰هزارنفر از نمایشگاه‌های‌کتاب گیلان
    بازدید۴۰هزارنفر از نمایشگاه‌های‌کتاب گیلان

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، فیروز فاضلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد کتاب های منتشر شده سال گذشته در استان ۸۹۴ عنوان بود که نسبت به سال ۹۸ شش درصد رشد داشته است.


    وی عنوان کرد : این تعداد کتاب با شمارگان ۹۸۸هزار و ۶۲ نسخه منتشر شده است که در این بین ۱۵۴ عنوان با شمارگان ۳۵۹ هزار و ۲۰۰ نسخه مربوط به حوزه کودک و نوجوان بوده و در این آمار ۷۷۹عنوان کتاب تالیفی و ۱۱۵ عنوان ترجمه بوده است.
    وی با بیان اینکه ۷۵۶ عنوان کتاب با شمارگان ۶۸۷ هزار و ۶۷۲ نسخه چاپ نخست بودند، افزود : سال گذشته ۹۶۵مجوز نشر کتاب از سوی این اداره کل صادر شده بود که ۸۹۴ عنوان موفق به چاپ شدند و ۱۷ درخواست نیز رد شده بود.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد: هفت میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه کتاب از ابتدای سال ۹۳ تا پایان سال ۹۸ در استان منتشر شده است.
    وی اظهار داشت: این تعداد نسخه کتاب در قالب چهار هزار و ۳۳۵ عنوان انتشار یافته، چهار هزار و ۲۰ عنوان کتاب تالیف و ۳۱۵ عنوان هم ترجمه است و سه هزار و ۲۱۸ عنوان کتاب از این تعداد چاپ نخست بوده است.
    ناشر شخص حقیقی یا حقوقی است که با توجه به قوانین و مقرارات موفق به اخذ پروانه نشر کتاب شده است و مسئول چاپ توزیع و فروش کتاب است؛ هم اکنون ۱۸۳ ناشر در استان مجوز فعالیت دارند که ۶۰ ناشر (شامل ۱۷ زن و ۴۳ مرد) در سال گذشته فعال بودند از این تعداد ناشر دفتر فعالیت ۱۴۱ناشر در مرکز استان و ۴۲ ناشر در سایر شهرستان ها است.
    آمار یک هزار و ۱۴۲ مولف شامل ۴۷۸زن و ۶۶۴ مرد در استان ثبت شده است در این میان ۳۳۸واحد صنفی چاپ در استان مجوز فعالیت دارند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *