×
×

مدیر حج زیارت خراسان شمالی
۸۷ درصد کاروان‌های حج خراسان شمالی تکمیل شد

  • کد نوشته: 3052
  • ۱۳۹۹-۰۲-۲۹
  • ۰
  • مدیر حج و زیارت خراسان شمالی اعلام کرد: با نام‌نویسی هزار و ۲۰۰ حجگزار در استان، ۸۷ درصد از ظرفیت سال جاری کاروان‌های حج تمتع استان تکمیل شده است.
    ۸۷ درصد کاروان‌های حج خراسان شمالی تکمیل شد
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر حج و زیارت خراسان شمالی اعلام کرد: با نام‌نویسی هزار و ۲۰۰ حجگزار در استان، ۸۷ درصد از ظرفیت سال جاری کاروان‌های حج تمتع استان تکمیل شده است.

    محمدباقر قاصری سهمیه این استان برای اعزام زائران به سرزمین وحی را هزار و ۴۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد زائر در قالب ۱۰ کاروان شامل ۹ کاروان شیعه و یک کاروان اهل سنت به حج اعزام می شوند.

    وی خاطرنشان کرد: از مجموع کاروان ها سه کاروان از بجنورد و ۲ کاروان از اسفراین عازم حج می شود و هر یک از شهرستان های شیروان، فاروج، گرمه و جاجرم، رازوجرگلان و مانه و سملقان نیز یک کاروان راهی بیت الله الحرام می کنند.

    وی اظهار داشت: تاکنون اولویت های اعزام تا ۳۰ آبان سال ۱۳۸۶ اعلام شده و تمامی اقدامات مربوط به معاینه پزشکی، برگزاری کلاس های مجازی برای آنها صورت گرفته است.

    مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: همچنین در پنج جلسه آموزشی، آموزش های لازم از طریق شبکه استانی اترک برای زائران پخش می شود.

    وی زمان اعزام زائران را به احتمال زیاد ابتدای تیرماه امسال اعلام کرد و افزود: تا امروز هیچ گونه اطلاعیه ای مبنی بر لغو سفر حج تمتع به استان اعلام نشده و امور اعزام روال عادی هر ساله را طی می کند.

    قاصری، اولین اولویت اعزام را مربوط به ثبت نامی های ۱۴ اردیبهشت سال ۸۶ دانست و گفت: با توجه به عدم تکمیل کاروان ها، اولویت ها چندین بار تمدید شده است.

    وی اظهار داشت: تا سال گذشته ظرفیتی به لحاظ کاروانی برای شهرستان فاروج نداشتیم ولی امسال تمامی شهرستان های استان دارای کاروان اعزامی به حج هستند.

    استان خراسان شمالی ۸۶۳ نفر جمعیت دارد که حدود ۱۰ درصد آنان را ترکمنان اهل سنت تشکیل می دهند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *