×
×

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی
پرداخت۱۳۰میلیارد برای خرید دام

  • کد نوشته: 30526
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و ار به نقل از ایرنا، پرویز بستانچی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۱۲ ماه گذشته به ازای هر راس بره پرواری ۱۲میلیون ریال و به ازای هر راس گوساله پرواری ۷۰ میلیون ریال از طریق بانک کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است.
    پرداخت۱۳۰میلیارد برای خرید دام
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برای خرید سه هزار و ۸۷۵ راس دام در این واحدها، بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری پرداخت شد.

    پرداخت۱۳۰میلیارد برای خرید دام
    پرداخت۱۳۰میلیارد برای خرید دام
    پرداخت۱۳۰میلیارد برای خرید دام

    به گزارش بازار کسب و ار به نقل از ایرنا، پرویز بستانچی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۱۲ ماه گذشته به ازای هر راس بره پرواری ۱۲میلیون ریال و به ازای هر راس گوساله پرواری ۷۰ میلیون ریال از طریق بانک کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است.

    مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت تعداد ۱۵۵ واحد گوساله و بره پرواری صنعتی در سطح استان ادامه داد: از این واحدها در مجموع بیش از ۵۸۱ هزار تن گوشت قرمز سالانه تولید و روانه بازار مصرف می شود.

    وی بیان کرد: تعداد ۱۱۲واحد گوساله پرواری به ظرفیت یک هزار و ۴۶۹ رأس، تعداد ۴۳ واحد بره پرواری صنعتی به ظرفیت پنج هزار و ۲۳۰ رأس در استان فعالیت می‌کنند و مابقی دام‌ها در سیستم‌های روستایی و سنتی پرورش داده می‌شوند.

    وی با بیان اینکه پرواربندی به عنوان راهکاری برای افزایش بازدهی دام به شمار می‌رود، ادامه داد: پرواربندی یکی از روش‌هایی است که می‌تواند ظرفیت بازدهی را در هر واحد دامی افزایش داده و همزمان با افزایش تولید گوشت، کیفیت لاشه را نیز افزایش دهد.

    بستانچی گفت: این روش موجب اشتغال زایی، کاهش واردات گوشت، اقتصادی شدن و سوددهی بیشتر واحدهای تولیدی است و  مورد توجه پرورش دهندگان بیشتری واقع شده است.

    وی ادامه داد: تأمین بخشی از نیاز جامعه به پروتئین حیوانی در راستای تحقق نسبی استقلال غذایی دامی، افرایش تولیدات ظرفیت دامی، جلو گیری از کشتار دامها قبل از وزن مطلوب و استفاده بهینه از منابع موجود، فرآیندی کردن تولیدات زراعی و افزایش ارزش افزوده محصولات زراعی، ایجاد اشتغال و به وجود آوردن درآمد صحیح برای جامعه و حفظ مراتع با جلوگیری و کم نمودن فشار چرای دام از اهداف پرواربندی بره و گوساله است.

    در حال حاضر هفت میلیون واحد دامی سبک و سنگین در استان وجود دارد، و اذربایجان غربی با تولید سالانه ۴۷ هزار تن گوشت قرمز رتبه پنج و قطب تولید این محصول در کشور به شمار می رود.

    نیاز سالانه استان به گوشت قرمز ۳۹ هزار و ۳۶۰ تن بوده و از ۴۷ هزار تن گوشت قرمز تولیدی در آذربایجان غربی ۱۶.۴۱ درصد به عنوان گوشت مازاد بر تولید به سایر استان‌های کشور صادر می شود.

    آذربایجان غربی ۳.۷ درصد از تولیدات دامی کشور را تولید می کند و هم اکنون ۱۳۰ هزار نفر در بخش صنعت دام شامل دامداری، مرغداری و زنبورستانهای استان مشغول به فعالیت هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *