×
×

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد
پیش‌بینی‌کاهش۳۵درصدی برداشت‌گندم در کهگیلویه‌وبویراحمد

  • کد نوشته: 30579
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، شهرام عسکری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود تولید ۱۴۰ هزار تن گندم در مزارع آبی و دیم کهگیلویه وبویراحمد اما به علت خشکسالی 50 هزار تن از محصول دیمزارهای گندم استان قابل برداشت نیست.
    پیش‌بینی‌کاهش۳۵درصدی برداشت‌گندم در کهگیلویه‌وبویراحمد
  • تبلیغ هدفمند

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت:بر اثر کم بارانی در ماه های اسفند و فروردین کاهش ۳۵درصدی تولید و برداشت گندم در استان پیش بینی می شود.

    پیش‌بینی‌کاهش۳۵درصدی برداشت‌گندم در کهگیلویه‌وبویراحمد
    پیش‌بینی‌کاهش۳۵درصدی برداشت‌گندم در کهگیلویه‌وبویراحمد
    پیش‌بینی‌کاهش۳۵درصدی برداشت‌گندم در کهگیلویه‌وبویراحمد

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، شهرام عسکری روز چهارشنبه  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود تولید ۱۴۰ هزار تن گندم در مزارع آبی و دیم کهگیلویه وبویراحمد اما به علت خشکسالی ۵۰ هزار تن از محصول دیمزارهای گندم استان قابل برداشت نیست.

    وی ابراز داشت:۱۰۰ هزار هکتار از مزارع استان  پاییزه  سال ۱۳۹۹ زیر کشت گندم رفت که ۷۸ هزار هکتار آن در مزارع دیم بوده است.

    عسکری با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم پنج هزار تومان برای هر کیلوگرم اعلام شده گفت: کاهش میزان تولید وضعیت معیشتی بهره برداران را به طور جدی تحت تاثیر قرار خواهد داد.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برداشت گندم از اواسط اردیبهشت ماه در استان آغاز می شود.

    عسکری همچنین از پیش بینی برداشت ۳۰هزار محصول جو و سه هزار تن دانه های روغنی کلزا در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: پیامدهای خشکسالی بر این ۲ محصول چشمگیر نیست.

    وی با بیان اینکه محصولات دانه های روغنی تولید شده در استان از سوی کارخانه روغن گچساران خریداری می شود قیمت خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا را ۱۱ هزار تومان ذکر کرد.

    وی عنوان کرد: کار برداشت محصولات زراعی در کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از ۲۰۰ دستگاه ماشین کشاورزی بومی و غیر بومی انجام می شود.

    عسکری تاکید کرد: برنامه ریزی لازم برای تامین سوخت ماشین های کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد در فصل برداشت انجام شده است.

    ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

    بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالانه ۹۷۲ هزار تن محصول کشاورزی تولید می کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *