×
×

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد
برخوردجدی باتورهای‌غیرمجازگردشگری در خراسان‌رضوی

  • کد نوشته: 30607
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، اسماعیل رحمانی روز پنجشنبه در جلسه بررسی نظارت بر تورهای گردشگری دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی که با حضور معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و رییس پلیس امنیت اخلاقی مشهد برگزار شد افزود: همه شرکت‌ها و دفاتر برای جلوگیری از صدور مجوز برگزاری سفرهای گروهی که موجبات اختلاط غیر منطبق با ارزش‌های جامعه را فراهم می‌کنند باید که از صدور هرگونه مجوز سفر گروهی غیرمشروع خودداری کنند.
    برخوردجدی باتورهای‌غیرمجازگردشگری در خراسان‌رضوی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد از تشدید برخورد با تورهای غیرمجاز گردشگری در استان در راستای سامان‌دهی شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری خبر داد.

    برخوردجدی باتورهای‌غیرمجازگردشگری در خراسان‌رضوی
    برخوردجدی باتورهای‌غیرمجازگردشگری در خراسان‌رضوی
    برخوردجدی باتورهای‌غیرمجازگردشگری در خراسان‌رضوی

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، اسماعیل رحمانی روز پنجشنبه در جلسه بررسی نظارت بر تورهای گردشگری دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی که با حضور معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و رییس پلیس امنیت اخلاقی مشهد برگزار شد افزود: همه شرکت‌ها و دفاتر برای جلوگیری از صدور مجوز  برگزاری سفرهای گروهی که موجبات اختلاط غیر منطبق با ارزش‌های جامعه را فراهم می‌کنند باید که از صدور هرگونه مجوز سفر گروهی غیرمشروع خودداری کنند.

    وی ادامه داد: مدیر شرکت یا دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری و نیز راهنمای اعزامی که برگزاری چنین سفرهایی را فراهم کرده‌اند همچنین مسوول عدم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و سایر موازین قانونی هستند.

    معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد با بیان این‌ که برگزاری تورهای خانوادگی با رعایت شئونات اسلامی و موازین قانونی از سوی دفاتر و شرکت‌های مجاز بلامانع است گفت: مخالفتی با گردشگری وجود ندارد و هدف ما کمک به توسعه گردشگری و برخورد با متخلفان است.

    رحمانی درباره همراهی افراد مجرد در تورهای گردشگری افزود: با همراهی افراد مجرد در تورهای گردشگری مشکلی نداریم اما باید شرایط و مقررات تعیین شده، موازین و شئونات اسلامی رعایت شود و شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، باید در زمان صدور بیمه‌نامه به هویت افراد ثبت‎ نام کننده به منظور جلوگیری از وقوع بزه توجه کنند.

    وی با اشاره به ضرورت برخورد با تورهای غیرمجاز ادامه داد: با هرگونه فعالیت گروهای غیرمجازی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند برخورد و فضاهای مورد استفاده آنها از طریق پلیس فتا مسدود خواهد شد.

    معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد با اشاره به این‌که مقرر شده است اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با تشکیل کمیته‌ای نسبت به نظارت بر تورهای گردشگری در اداره کل اقدام کند افزود: در همین راستا تیمهای نظارتی متشکل از نمایندگان اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و راهنمایان تور تشکیل می شود.

    معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‎دستی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: فعالیت شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی باید منطبق با آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی باشد و موارد مرتبط با برگزاری تورها احصا شده است و به زودی ابلاغ می‌شود.

    یوسف بیدخوری افزود: دفتر یا شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری موظف است با همان نام و مجوزی که از اداره‌کل دریافت کرده است در فضای مجازی فعالیت کند و فعالیت با سایر عناوین که برخی از آنها اسامی غیرمتعارف نیز هستند از نظر این اداره‌کل غیرمجاز محسوب می‌شود.

    وی ادامه داد:کمیته نظارت بر تورهای گردشگری دفاتر و شرکت‌های گردشگری نیز تشکیل و اقدامات و فعالیت‌هایی که به گردشگری لطمه می زند یا آن را با چالش مواجه می‌کند رصد خواهد شد.

    سرهنگ مهدی شاه‌قاسمی رییس پلیس امنیت اخلاقی مشهد نیز در این جلسه با اشاره به تشکیل کمیته نظارت بر تورهای گردشگری گفت: باید با رصد دقیق فعالیت‌ها از اقداماتی که برای گردشگری چالش ایجاد می‌کند جلوگیری کرد و نیز فضاهای مورد استفاده این اشخاص در فضای مجازی نیز از طریق پلیس فتا مسدود خواهد شد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *