×
×

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم
مبارزه‌با قاچاق در ابتدای‌سال۱۴۰۰

  • کد نوشته: 30620
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، احمد رضا سمیعی نسب روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: بازرسان این سازمان از ابتدای سال تا پایان فروردین‎‌ماه، ۷۰۴ مورد بازرسی به منظور جلوگیری از تخلف (عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق) در سطح بازار استان به انجام رساندند.
    مبارزه‌با قاچاق در ابتدای‌سال۱۴۰۰
  • تبلیغ هدفمند

    معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سالجاری با هدف نظارت بیشتر بر بازار، مبارزه با عرضه کالای قاچاق در استان تشدید شده‌است.

    مبارزه‌با قاچاق در ابتدای‌سال۱۴۰۰
    مبارزه‌با قاچاق در ابتدای‌سال۱۴۰۰
    مبارزه‌با قاچاق در ابتدای‌سال۱۴۰۰

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، احمد رضا سمیعی نسب روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: بازرسان این سازمان از ابتدای سال تا پایان فروردین‎‌ماه، ۷۰۴ مورد بازرسی به منظور جلوگیری از تخلف (عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق) در سطح بازار استان به انجام رساندند.

    وی افزود: از این تعداد بازرسی، ۶ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف، به ارزش یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال شد که همه آن‌ها برای رسیدگی و صدور رای، به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی گردید.
    وی با اشاره به افزایش قابل توجه آمار بازرسی‎‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، ادامه داد: در همین رابطه تعداد پرونده‌‎ها ۵۰۰ درصد افزایش یافته‌است، همچنین از حیث ارزش ریالی، آمار رشد ۹۸۷ درصدی را نشان می‌دهد.
    سمیعی نسب گفت: در این راستا در خصوص مواد غذایی یکهزار و ۳۷۱ قلم کالا و پارچه ۶ طاقه، ۲هزار لیتر بنزین و ۳۳۰ قلم کالای آرایشی و بهداشتی قاچاق کشف و ضبط شده‌است.
    وی بیان کرد: همچنین بازرسان این سازمان تعداد ۱۷۹ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده فروش داده و سه صورتجلسه قاچاق ماده ۲۱ (پرونده زیر ۱۰ میلیون ریال) تنظیم کرده‌اند.

    وی ادامه داد: در همین رابطه ۳۶ گشت مشترک با دستگاه‎‌های نظارتی استان نیز برگزار شده‌است که این گشت‌های مشترک با حضور دستگاه‎ هایی نظیر اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان جهاد کشاورزی و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم بوده‌است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *