×
×

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار
تولید۳.۲ تُن‌ماهی در سبزوار

  • کد نوشته: 30692
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، علی اصغر امانیان روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار ماهی در ۱۶۰ مرکز پرورش این شهرستان تولید شده که حدود یک سوم تولید ماهی خراسان رضوی است.
    تولید۳.۲ تُن‌ماهی در سبزوار
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: سه هزار و ۲۰۰ تن ماهی طی یک سال گذشته در این شهرستان به عنوان قطب تولید ماهی در خراسان رضوی تولید شده است.

    رشد توزیع‌نهاده‌های‌دامی دتولید۳.۲ تُن‌ماهی در سبزوار
    تولید۳.۲ تُن‌ماهی در سبزوار
    تولید۳.۲ تُن‌ماهی در سبزوار

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، علی اصغر امانیان روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار ماهی در ۱۶۰ مرکز پرورش این شهرستان تولید شده که حدود یک سوم تولید ماهی خراسان رضوی است.

    وی ادامه داد: از مجموع سه هزار و ۲۰۰ تن ماهی تولید شده در سبزوار سه هزار تن آن ماهی سردابی  و ۲۰۰ تن ماهی گرمابی و خاویار بوده است.

    مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: با توجه به ظرفیت سبزوار در تولید شیلات، عملیات احداث شهرک آبزی‌پروری و پرورش ماهیان خاویاری شهرستان با حمایت‌های دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مساحت ۶ هکتار  با استفاده از آب رودخانه کال شور با ظرفیت اسمی تولید سالانه ۶۰ تن گوشت و ۱.۵ تن خاویار آغاز شده است.

    وی افزود: علاوه بر تولید انواع  گونه های ماهی گرمابی و سردابی شامل آمور سفید پرورشی، کپور و قزل آلای رنگین کمان در سبزوار، این منطقه در تولید ماهیان خاویاری در خراسان رضوی پیشگام است و هم ‌اینک چهار واحد پرورش خاویار در این شهرستان فعال می‌باشد.  

    ۳۵ هزار هکتار مزرعه و ۱۶ هزار هکتار باغ با فعالیت ۲۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در شهرستان سبزوار زیر کشت انواع محصولات کشاورزی است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *