×
×

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر
جذب‌یکهزارو۵۰۰میلیاردریال اعتبار برای خرمشهر

  • کد نوشته: 30696
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا محمد حیدری پنجشنبه شب در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان خرمشهر با بیان اینکه پیمانکاران باید تعیین تکلیف شوند و کار بیشتر از این نباید معطل شود، افزود: با مصوب کردن ۴۶۰ میلیارد ریال از محل ستاد بازآفرینی ۱۸۰میلیارد ریال برای شهرداری درنظر گرفته شد که بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
    جذب‌یکهزارو۵۰۰میلیاردریال اعتبار برای خرمشهر
  • تبلیغ هدفمند

    معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: اعتبار سال ۹۹ خرمشهر ۵۵۰ میلیارد ریال و ناچیز بود اما از سایر منابع افزون بر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای این شهرستان جذب شهرستان شد.

    جذب‌یکهزارو۵۰۰میلیاردریال اعتبار برای خرمشهر
    جذب‌یکهزارو۵۰۰میلیاردریال اعتبار برای خرمشهر
    جذب‌یکهزارو۵۰۰میلیاردریال اعتبار برای خرمشهر

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا محمد حیدری پنجشنبه شب در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان خرمشهر با بیان اینکه پیمانکاران باید تعیین تکلیف شوند و کار بیشتر از این نباید معطل شود، افزود: با مصوب کردن ۴۶۰ میلیارد ریال از محل ستاد بازآفرینی ۱۸۰میلیارد ریال برای شهرداری درنظر گرفته شد که بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

    وی افزود: طبق ماده ۵۶ قانون چهار هزار میلیارد ریال از طریق فاینانس به شبکه فاضلاب خرمشهر اختصاص یافته و تمام مقدمات کار و انعقاد قرارداد با بانک ملت به عنوان بانک عامل انجام شده که آب و فاضلاب خوزستان به دنبال جذب این اعتبار است.

    فرماندار ویژه خرمشهر بیان کرد: همچنین در حوزه آبرسانی روستایی از چند منبع اعتباراتی پیش بین شده از جمله وزارت نفت ۵۵میلیارد ریال اختصاص داده که در مورد تصفیه خانه خرمشهر ۱۱۰میلیارد ریال درنظر گرفته شده است.
    وی درخصوص پروژه های شیلات گفت: با وجود اینکه سال گذشته نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال بودجه اختصاص داده شد قرار شد برای پروژه برق فاز دوم شهید احمدیان ۳۰ میلیارد ریال پول تامین شود.

     حیدری به پروژه های شهرداری خرمشهر و مینوشهر اشاره کرد و افزود: سازمان آب و فاضلاب باید سه کیلومتر آبرسانی و نوار حفاری فاضلاب ظرف سه ماه آینده در مینوشهر انجام دهد.
    وی با اشاره به تعیین تکلیف پروژه بیمارستان تخصصی قلب خرمشهر اظهارداشت: اعتبار مورد نیاز برای این طرح ۶۰۰ میلیارد ریال است که  ۳۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و درچند روز آینده پیمانکار آن مشخص می‌شود.

    فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه پروژه مسکن مهر هم در شورای مسکن تعیین تکلیف می‌شود، گفت: پروژه مسکن پروژه مهمی است و سال‌ها است متقاضیان به دنبال دریافت مسکن هستند و در حال حاضر ۴۸ واحد با آورده متقاضیان ساخته شده و در حال تکمیل است.
    امام جمعه خرمشهر در این نشست به مشکلات آب در روستاهای مسیر شلمچه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آبرسانی روستاهای مسیر شلمچه و پایانه شلمچه از خط لوله شهری تامین می شود و این امر باعث افت فشار در این روستاها شده که باید در این مسیر خط جداگانه برای روستاها اجرا شود.

    حجت الاسلام محمدجواد عادل‌پور افزود: اگر در آینده این مشکل حل نشود مشکلات آب شرب روستاها دوچندان می رسد.

    وی به تصفیه خانه شهر خرمشهر اشاره کرد و گفت: ما نیاز مبرم به یک تصفیه خانه آب شرب داریم؛ ۹۰ درصد تصفیه خانه آماده بهره برداری است و مشکل آبرسانی از جهت کمی و کیفی رفع خواهد شد.

    حجت الاسلام عادل‌پور اظهارداشت: همچنین تصفیه خانه غرب و شرق کارون و جزیره مینو نیز مشکل دارد و باید توجه ویژه برای تعمیر اساسی آنها شود.

    وی به مشکلات شبکه برق نیز اشاره کرد و افزود: ۶۰ درصد از کابل خودنگهدار استفاده شده و ۴۰ درصد دیگر باقی مانده که تکمیل این طرح با توجه به مشکلات سرقت، فرسودگی و افت فشار برق در شبکه ضروری است.

     امام جمعه خرمشهر فرسودگی دیوار ساحلی این شهر را از دیگر مشکلات این شهر دانست و گفت: دیوار ساحلی کارون در حال ریزش است و خطراتی را برای این شهر ایجاد می کند و برای تامین اعتبار جهت تکمیل این پروژه باید چاره اندیشی شود.

    وی با اشاره به مشکل آسفالت معابر شهری خرمشهر افزود: درصد زیادی از معابر خرمشهر نیاز به آسفالت و زیرسازی دارند و پروژه های نیمه تمام فاضلاب عامل عمده آسفالت نشدن معابر است.

    نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست چهاربانده کردن جاده خرمشهر اهواز و رسیدگی و ساماندهی وضعیت شلمچه را از مطالبات مردم دانست و گفت: تامین آب زمین کشاورزی شلمچه و اجازه دادن کشاورزان برای کشت شلتوک در تابستان به خصوص حق آبه شهرستان از مطالبات به حق مردم است.

    سیدلفته احمدنژاد افزود: توسعه گردشگری در خرمشهر و جزیره مینو، تکمیل ساحل سازی مینو و خرمشهر و تکمیل پروژه های آبرسانی و ایجاد شبکه جدید آب غرب کارون با توجه فرسودگی شبکه و همچنین تاسیسات آبرسانی آن منطقه از مشکلات این شهرستان است.

    وی اصلاح شبکه آب در مسیرشلمچه، شنه و محرزی و جزیره مینو را از دیگر مشکلات شهرستان خرمشهر بیان کرد و گفت: تکمیل بیمارستان شهید موسوی که در حد فنداسیون است و سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه بیمارستان فوق تخصصی قلب خرمشهر از دیگر مطالبات مردم این شهرستان است.

    احمدنژاد با تاکید بر لزوم توسعه نخیلات و لایروبی انهار کشاورزی در جزیره مینو و روستاهای خرمشهر گفت: احیای نخیلات باعث افزایش کمی و کیفی محصولات، جهش تولید در بخش کشاورزی، بهبود شرایط معیشت و اشتغال زایی در این روستاها خواهد شد. 

    وی احداث پل جدید جهت جایگزینی پل شناور روستای منیخ، حفار شرقی و معمره صنگور را از دیگر خواسته های مردم خرمشهر عنوان کرد و گفت: احداث پل روگذر در میدان مطهری مرکز شهر خرمشهر به منظور روان سازی عبور و مرور لازم و ضروری است.

    مدیر کل آب و فاضلاب خوزستان  نیز گفت: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد تجهیزات و لوازم مورد نیاز تصفیه خانه آب خرمشهر خریداری شده و در حال نصب است.

    فرزان عباسیان افزود: با توجه به اینکه ۱۱۰ میلیارد ریال دیون داریم برای امسال از محل آبرسانی جهت شهرستان خرمشهر این میزان اعتبار در نظر گرفته شده و اگر طبق برنامه جذب شود می توان کار را به اتمام رساند.

    وی ادامه داد: چهار هزار میلیارد ریال اعتبار از طریق ماده ۵۶ در رابطه با شهرستان خرمشهر از سازمان برنامه و بودجه گرفتیم و مجوز بانک در حال پیگیری است؛ اسناد مناقصه فاضلاب برای ۱۲۰ کیلومتر خطوط فرسوده و بخشی از مناطق جهت توسعه اولویت بندی شده و ظرف هفته آینده آماده است.

    عباسیان اظهارداشت: در حال حاضر خطوط اصلی فاضلاب در سه سند فازبندی شده و ظرف ۲۰ روز آینده در حوزه تشریفات به مناقصه برده می شود که امید است تا تیرماه امسال پیمانکاران پروژه های فاضلاب انتخاب شوند.

    استاندار خوزستان روز پنجشنبه از پایانه مرزی شلمچه بازدید و مشکلات این پایانه را بررسی کرد ودر جلسه برنامه ریزی شهرستان خرمشهر نیز حضور یافت. 

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *