دومین دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری بیمارستان امام حسین(ع) با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان از منابع ستاد مقابله با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی استان همدان روز شنبه به بهره‌برداری رسید.
×
×

راه اندازی دومین دستگاه اکسیژن‌ ساز بیمارستان ملایر

  • کد نوشته: 30819
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۵
  • ۰
  • دومین دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری بیمارستان امام حسین(ع) با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان از منابع ستاد مقابله با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی استان همدان روز شنبه به بهره‌برداری رسید.
    راه اندازی دومین دستگاه اکسیژن‌ ساز بیمارستان ملایر
  • تبلیغ هدفمند

    دومین دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری بیمارستان امام حسین(ع) با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان از منابع ستاد مقابله با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی استان همدان روز شنبه به بهره‌برداری رسید.

     فرماندار ویژه ملایر در آیین بهره بردای از این دستگاه، گفت: ملایر همچنان در شرایط قرمز کرونا قرار دارد و شرایط سختی را در پیک چهارم کرونا تجربه می‌کنیم.

    «قدرت‌الله ولدی» با اشاره به وضعیت خطرناک شیوع ویروس کرونا در این شهرستان، عادی‌انگاری کرونا از سوی مردم و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های جدید و همچنین تداوم تردد و دورهمی‌های خانوادگی را از مهمترین عوامل روند افزایشی شیوع این ویروس جهش یافته عنوان کرد.

    وی خواستار همراهی بیشتر مردم با ستاد مقابله با کرونا و رعایت اصول بهداشتی شد و افزود: واحدهای صنفی، کسبه و بازار، اماکن عمومی و دستگاه‌های اجرایی به شدت تحت نظارت تیم‌های نظارت و بازرسی ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان هستند و با متخلفان طبق قانون برخورد جدی می‌شود.

    فرماندار ویژه ملایر گفت: در حال حاضر ظرفیت تخت‌های سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و تامین اجتماعی تکمیل شده و ادامه این روند نگران‌کننده است.

    مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا، ۲ دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری برای بیمارستان امام حسین(ع) ملایر و به منظور تامین نیاز بیماران به اکسیژن خریداری شده که یک دستگاه آن مرداد سال گذشته با اعتبار ۲ میلیارد تومان و دومین دستگاه نیز طی روزهای گذشته خریداری شد.

    محسن ترکاشوند ادامه داد: برای خرید دومین دستگاه اکسیژن‌ساز ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ارز دولتی از محل اعتبارات ستاد مقابله با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی همدان و ۱۲۰ میلیون تومان نیز برای نصب و راه‌اندازی آن هزینه شده است.

    راه اندازی دومین دستگاه اکسیژن‌ ساز بیمارستان ملایر

    مشکل کمبود اکسیژن در بیمارستان‌های ملایر نداریم

    وی گفت: علاوه بر ۲ دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری، از قبل نیز ۲ دستگاه اکسیژن‌ساز ۱۱۰ لیتری در بیمارستان امام حسین(ع) مستقر بود که در مجموع با چهار دستگاه، نیاز بیماران به اکسیژن در شرایط کنونی رفع شده است.

    مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری به صورت همزمان به ۷۰ بیمار اکسیژن‌رسانی می‌کند، بیان کرد: با افزایش شیوع ویروس کرونا و ورودی بیماران بستری، حدود ۷۰ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستان امام حسین(ع) اضافه شد و اکسیژن مورد نیاز بیماران در بخش‌ها، اتاق عمل، سی.سی.یو و آی.سی.یو تامین می‌شود.

    ترکاشوند با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰۰ بیمار کرونایی در سه بیمارستان ملایر بستری هستند، افزود: برای اینکه بتوانیم پاسخگوی نیاز بیماران باشیم، ۷۰ تخت بستری تخصصیِ سرپایی در بیمارستان تجهیز شد و بیماران روزانه به مدت ۲ ساعت بستری و پس از گرفتن خدمات درمانی، مرخص می‌شوند.

    وی یادآور شد: با هماهنگی مجمع خیران سلامت ملایر نیز ۸۰ کسپول اکسیژن خریداری شد تا بیماران کرونایی بتوانند در منزل خدمات درمانی دریافت کنند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *