×
×

مدیر هتل های ایرانگردی و جهانگردی شمال کشور
گرگان، مقصد گردشگری- ۱

  • کد نوشته: 30867
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۵
  • ۰
  • در حالی‌که به نظر می‌رسد محور توسعه‌ی همه جانبه شهر گرگان می بایستی گردشگری تلقی شود چرا که این شهر ظرفیت‌های بالقوه نهفته بسیاری در حوزه گردشگری دارد که در این بین ظرفیت‌های انسان‌ساخت نیز وجود دارد.
    گرگان، مقصد گردشگری- ۱
  • تبلیغ هدفمند

    شهربازی مدرن شهر گرگان، پروژه فاخر گردشگری ایران

    علی‌اکبر بصیرنیا- کارشناس گردشگری
    همه می‌دانیم که متاسفانه سهم گرگان از تعداد مسافرین و گردشگران داخلی و خارجی بسیار ناچیز بوده و شهری است که مسافران و گردشگران صرفا از آن برای عبور استفاده می‌کنند؛

    گرگان، مقصد گردشگری- ۱

    گرگان، مقصد گردشگری- ۱
    گرگان، مقصد گردشگری- ۱


    در حالی‌که به نظر می‌رسد محور توسعه‌ی همه جانبه شهر گرگان می بایستی گردشگری تلقی شود چرا که این شهر ظرفیت‌های بالقوه نهفته بسیاری در حوزه گردشگری دارد که در این بین ظرفیت‌های انسان‌ساخت نیز وجود دارد.

    شهربازی مدرن گرگان یکی از پروژه های بزرگ این استان در تو سعه گردشگری است. کلنگ ساخت این پروژه‌ی ۱۵ هکتاری در سال ۱۳۹۸ به زمین زده شد و این پروژه شامل شهر بازی مسقف به مساحت ۶هزار مترمربع و شهربازی روباز به مساحت ۶۶هزار و ۵۰۰ مترمربع است.
    همچنین سایت سورتمه سواری – مجموعه‌های اقامتی هتل و رستوران بازارچه صنایع دستی – مراکز فرهنگی و مسجد از بخش‌های مختلف این مجموعه تفریحی است. پیش‌بینی می _شود که برای اتمام این پروژه ۴۵۰ میلیارد تومان بودجه هزینه خواهد شد که ۲۰۰ میلیارد تومان را شهرداری از محل اعتبارات داخلی خودش تامین خواهد کرد و ۲۵۰ میلیارد تومان نیز بخش خصوصی در این پروژه سرمایه‌گذاری می‌کند.
    طبیعتا احداث چنین پروژه عظیمی نتایج بسیاری دربردارد که به برخی از مهمترین پیامدها و نتایج آن اشاره می‌شود:

    ۱- مقصدسازی گردشگری: احداث این‌گونه پروژه‌ها و تبلیغات آن، موجب می‌شود که مسافران و گردشگران برانگیخته شده و ساعت و ساعاتی را نیز به استفاده و لذت بردن از بخش‌های آن و در نتیجه بخشی از پول سفر را در آن‌جا هزینه‌ می‌کنند.

    ۲- اشتغال‌زایی: بر اساس برآورد کارشناسان در پروژه‌ای با این وسعت و عظمت، حداقل ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد. و این یعنی این‌که ۱۵۰ خانواده از محل تنها یک پروژه به درآمدزایی و امرار معاش می‌رسند. در نتیجه از تعداد بیکاران شهر گرگان کاسته خواهد شد. هم‌چنین جوانان تحصیل کرده‌ای که در تخصص‌های مختلف جویای شغل هستند در بخش های متعدد و گوناگون این پروژه مشغول به کار می‌شوند.

    ۳- افزایش منابع درآمدی مدیریت شهری: سرمایه‌گذاری شهرداری در این‌گونه پروژه‌ها این نوید را می‌دهد که شهرداری گرگان به افزایش منابع درآمدی خود اهمیت داده و در نتیجه با دست پر می‌تواند به شهروندان گرگانی خدمات‌رسانی نماید.
    گرگان شهری با ظرفیت های بسیار است که تا کنون به عنوان مکان عبوری برای گردشگران مطرح بوده اما امیدواریم این شهر به زودی از یک شهر عبوری به مقصد گردشگری تبدیل شود.
    در انتها امیداریم شهرداری گرگان با احداث چنین فضاهای تفریحی با عظمتی در سطح شهر زیرساخت های لازم برای حضور گردشگران در شهر را فراهم آورد.چرا توسعه گرگان در صنعت گردشگری به معنی توسعه اقتصادی و جذب سرمایه گذار است که این امر مسیر رونق و پیشرفت گرگان را در سطح کشور هموار می کند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *