×
×

مسئول روابط عمومی استاندارد گلستان:
روابط عمومی را جور دیگر باید دید

  • کد نوشته: 3087
  • ۱۳۹۹-۰۲-۳۰
  • ۰
  • مسئول روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان در آئین گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی که با حضور استاندار گلستان، مدیرکل روابط عمومی استان و مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه های اجرایی گلستان برگزار شد، به برخی خلاء های موجود در این حوزه اشاره کرد. فرشته سلطانی در این مقال گفت: اگر بخواهم سخنانم […]

    روابط عمومی را جور دیگر باید دید
  • تبلیغ هدفمند

    مسئول روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان در آئین گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی که با حضور استاندار گلستان، مدیرکل روابط عمومی استان و مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه های اجرایی گلستان برگزار شد، به برخی خلاء های موجود در این حوزه اشاره کرد.

    فرشته سلطانی در این مقال گفت: اگر بخواهم سخنانم را در چند محور خلاصه کنم می توان به ضرورت توانمندسازی روابط عمومی ها، آموزش مستمر آنان، شناسایی سرآمدان و خبرگان روابط عمومی و به کارگیری آنان در مشاغل مدیریتی، حمایت از روابط عمومی ها با برنامه های رفاهی و تشکیل مجمع امور صنفی، هم افزایی آنان، تایید صلاحیت شرکت ها و موسسه های مرتبط با حوزه روابط عمومی برای برون سپاری بخشی از فعالیت های این حوزه به بخش خصوصی و نیز تعریف و تعیین شاخص های ارزیابی عملکرد آنان و ابلاغ آن در ابتدای هر سال توسط روابط عمومی استان اشاره داشت.

    روابط عمومی را جور دیگر باید دید
    روابط عمومی را جور دیگر باید دید

    مولف کتاب آفات آداب اجتماعی افزود: در استاندارد، برای تایید صلاحیت یک مدیر کنترل کیفیت که در واقع بازوی اجرایی استاندارد برای نظارت بر تولیدات محسوب می شود؛ ضمن بررسی تطابق تحصیلی و تخصصی آن فرد با محصولی که قرار است بر آن نظارت کند، او نیازمند آموزش مستمر برای استمرار صلاحیتش به عنوان مدیر کنترل کیفیت است. نمی توان فردی را با فرض تطابق مدرک تحصیلی اش با محصول مورد نظارت، بدون آموزش به حال خود رها کرد و انتظار داشت او بازوی اجرایی و ناظر شایسته ای برای کنترل کیفیت تولیدات ما باشد و این خلائی است که ما در روابط عمومی با آن روبروییم.

    این دانشجوی دکتری تخصصی جامعه شناسی در دانشگاه مازندران اظهار داشت: گذشته از این که ما بعضا کارکنان روابط عمومی را بدون هیچ تخصص یا مدرک مرتبط در این حرفه می گماریم، آموزش و پایش مستمر را نیز مغفول می گذاریم.

    وی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات مجموعه روابط عمومی استان در برگزاری همایش های سالانه و کارگاه های آموزشی برای روابط عمومی ها، بر ضرورت تعیین شاخص های ارزیابی عملکرد روابط عمومی ها در ابتدای هر سال و ابلاغ آن به دستگاه ها تاکید کرد و گفت: ما هر سال عملکرد خود را به روابط عمومی استان ارائه می کنیم و خود را در معرض نقد و داوری قرار می دهیم اما این نقد و داوری بر اساس شاخص های از پیش تعیین و ابلاغ شده نیست. در حالی که اگر این پارامترها در ابتدای هر سال مشخص شود، علاوه بر اینکه به عملکرد ما روابط عمومی ها جهت می دهد، استان را در اجرای منویات اطلاع رسانی و فرهنگی نیز یاری می رساند.

    این مدرس مسئولیت اجتماعی در استان گلستان همچنین به ضرورت هم افزایی روابط عمومی ها اشاره کرد و گفت: گرچه با شرائط ایجاد شده در اثر شیوع بیماری های واگیردار، امکان گرد هم آوردن تمامی مدیران و کارشناسان روابط عمومی وجود ندارد اما همانطور که در جشنواره شهید رجایی دستگاه های اجرایی را به گروه های مختلف تقسیم می کنیم، روابط عمومی های دستگاه ها را نیز می توان به تناسب ماموریت ها و وظایف سازمانی شان تقسیم کرد و آنها را در تعامل ماهانه قرار داد و خروجی این تشریک مساعی و هم اندیشی را به طور فصلی به شورای روابط عمومی استان ارائه کرد.

    این پژوهشگر مسائل اجتماعی در ادامه خواستار تشکیل یک بانک اطلاعاتی از روابط عمومی های سرآمد و زبده و به کارگیری آنان در مشاغل مدیریتی شد و افزود: مشاوران اجتماعی در تمام دنیا، از اعتبار و اهمیت ویژه ای در سیاستگذاری های کلان برخوردارند اما متاسفانه در کشور ما ساختار روابط عمومی در دستگاه های اجرایی به گونه ای است که فرصت رشد و ارتقاء سازمانی برای کارکنان آن فراهم نیست و لذا اگر این متخصصین، مورد تفقد و توجه برای ارتقاء سازمانی قرار نگیرند، انگیزه اندکی برای توسعه یافتگی حرفه ای و سازمانی برای آنان باقی می ماند.

    روابط عمومی را جور دیگر باید دید
    روابط عمومی را جور دیگر باید دید

    سلطانی همچنین خواستار فراهم کردن برنامه های رفاهی و حمایتی نظیر عقد قرارداد برای استفاده روابط عمومی ها از سالن های ورزشی، مهمانسراها و تفرجگاه های شهرهای مختلف و یا معرفی آنان برای دریافت تسهیلات بانکی شد و تشکیل صندوق مالی روابط عمومی ها را نیز با نظارت شورای روابط عمومی، راهی برای تقویت مالی و گره گشایی از کارکنان این حرفه دانست.

    تایید صلاحیت شرکت های خصوصی برای برون سپاری بخشی از فعالیت های قابل واگذاری روابط عمومی، درخواست دیگر این مسئول روابط عمومی در استان گلستان بود.

    وی در پایان تاکید کرد ما در روابط عمومی، بیش و پیش از هر چیز نیازمند تغییر نگرش ها هستیم. روابط عمومی را باید جور دیگر دید. ما ضمن اینکه در بدنه روابط عمومی نیازمند استفاده از یک ترکیب سخت افزاری و نرم افزاری در کنار هم شامل یک فرد با تجربه در کنار یک نیروی جوان، یک نیروی آقا در کنار نیروی خانم، متخصص آی تی در کنار کارشناس علوم انسانی و اجتماعی و … هستیم؛ از بیرون نیز نیازمند تغییر نگرشیم. باید روابط عمومی را به عنوان یک برنامه گذار و مشاور اجتماعی دید نه یک نیروی سخت افزاری برای اجرای تبلیغات محیطی !

    استاندار گلستان نیز در این نشست ضمن تبریک مجدد این مناسبت، سخنان مسئول روابط عمومی استاندارد گلستان را تایید نمود و بر اهمیت روابط عمومی ها برای اطلاع مردم از خدمات دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

    هادی حق شناس در این گردهمایی، خواستار قضاوت مردم بر عملکرد دولت با در نظر گرفتن تنگناهای موجود اعم از اقتصادی و سیاسی شد و بر امید، همدلی و عزم جدی برای عبور از بحران ها در کنار هم اشاره کرد.

    رئیس شورای اطلاع رسانی و روابط عمومی استان گلستان از روابط عمومی ها برای شفافیت ارتباط با مردم، انتقال اخبار اقدامات و خدمات برای دلگرم کردن آنان و تقویت سرمایه اجتماعی دولت و اعتماد بین مردم و دولت، استمداد طلبید و رسانه های شناسنامه دار را ابزاری کارآمد برای این منظور دانست.

    این همایش به مناسبت گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی در سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار شد.

    منبع: روابط عمومی استاندارد
    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *