×
×

جولان کرونا در کنار بی توجهی
تناقض مسئولین درگفتاروعمل

  • کد نوشته: 30870
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۵
  • ۰
  • از این موضوع که بگذریم به عقیده کارشناسان، تنها راه مبارزه با این ویروس، صرفاً رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی است و هر گاه، مردم اقدام به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نموده‌اند، موفق به کنترل و کاهش میزان قربانیان شده‌ایم. ویروسی که اخیرا با جهش فوق‌العاده‌ای که داشته، چون افعی به قربانی خود اجازه هیچ‌گونه حرکت اضافی نمی‌دهد و در کمترین زمان ممکن شکار خود را از پا در می‌آورد.
    تناقض مسئولین درگفتاروعمل
  • تبلیغ هدفمند

    در عبور از روزهایی که در آنیم، شاهد جولان ویروس کرونا هستیم؛ ویروسی که سر منشاء شیوع آن در جهان، هنوز مشخص نیست و هر از گاهی شنیده می‌شود که منشا انتشار این ویروس، ووهان چین و بر اثر سرو خفاش بوده و یا نشت آزمایشگاه، و … اما تمام این‌ها، بدین‌جا ختم نمی‌شود؛ برخی کارشناسان معتقدند آغاز این ویروس از چین نبوده و کشورهای اروپایی و یا آمریکا مبداء انتشار این ویروس هستند.

    تناقض مسئولین درگفتاروعمل

    از این موضوع که بگذریم به عقیده کارشناسان، تنها راه مبارزه با این ویروس، صرفاً رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی است و هر گاه، مردم اقدام به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نموده‌اند، موفق به کنترل و کاهش میزان قربانیان شده‌ایم. ویروسی که اخیرا با جهش فوق‌العاده‌ای که داشته، چون افعی به قربانی خود اجازه هیچ‌گونه حرکت اضافی نمی‌دهد و در کمترین زمان ممکن شکار خود را از پا در می‌آورد.

    با این‌همه، برخی این پرسش را طرح می‌کنند که اگر کرونا خطرناک و مرگ‌آفرین است، چرا صرفاً بر روی کسب‌و‌کار و تفریح مردم می‌بایست اثر‌گذار باشد، اما انجام هر نوع مسافرت و رفت‌و‌آمد و پروازهای خارجی به حالت عادی دایر است؟ تا جایی که مسئولین با بی‌توجهی به پروتکل‌های مصوب، با عوامل انتشار این ویروس، هیچ‌گونه برخوردی نمی‌کنند و صرفاً با صرف هزینه‌های گزاف به انتشار محتوای تبلیغی دستورالعمل‌های بهداشتی بر بستر فضای مجازی، آن‌هم توسط مدیران کانال‌های مجهول‌الهویه و معلوم‌الحال سرگرم‌اند. در حالی‌که انتشار مکتوب این محتواها را در مطبوعات که به نظر می‌رسد مؤثرترند، به‌کلی به فراموشی سپرده‌اند.
    برای مثال فرماندار محترم گرگان اگر در یکی از این غروب‌های بهاری، سری به پارک جنگلی نهارخوران بزند، قطعاً شاهد مناظری دلنشین از حضور ویروس کرونا در این مهمانی خواهد بود. ویروسی که به‌راحتی و با بی‌توجهی برخی افراد فریب‌خورده توسط همین کانال‌های مجهول‌الهویه در سایه غفلت مسئولین شکارهای خود را انتخاب و اقدام به تکثیر و جهش می‌کند.
    لذا می‌طلبد مسئولین امر با کمی توجه و دلسوزی با عوامل توزیع و انتشار این ویروس که موجب به خطر افتادن جان و سلامت شهروندان می‌کنند برخورد جدی نمایند.
    در این بین، بایسته است، مسئولین از هر‌گونه سخنی که در سایه تناقض است برای جدی گرفتن شرایطی که هم اکنون در آن سیر می‌کنیم و کل کشور به رنگ سیاه پرخطر تبدیل شده، بپرهیزند.
    مردم می‌گویند؛ اگر می‌بایست شغل و کسب‌و‌کار خود را تعطیل کنند، دولت نیز می‌بایست به جای شعار و وعده و عید، ترتیبی دهد، به شکل قانونی مقابل اجرای عدم وصول چک‌هایی را که سر رسید آن به تاریخ ایام کروناست از سوی بانک‌ها گرفته و با استمهال تا تغییر این شرایط مانع خسران و احیاناً نابودی مشاغل کسبه گردد. همچنین اعمال هرگونه مالیات و عوارض به واحدهای کسب و کاری که در زمان پیک کرونا مجبور به تعطیلی شده‌اند، خودداری شود.
    صاحبان مشاغل براین باورند که اگر برای کنترل کرونا مجبورند چون دیگر شهروندان در خانه بمانند، شرکت‌های خدماتی همچون آب، برق و گاز اقدام به قطع انشعاب ننمایند و حداقل در این پیک این‌گونه هزینه‌ها رایگان محاسبه شود و حتماً از افزایش تعرفه این خدمات ممانعت شود و دولت و مسئولین نیز همچون مردم در این شرایط که همه کسب‌و‌کارها دستخوش تعطیلی ناخواسته شده‌اند و کرونا باعث تاثیرات منفی بر مشاغل و درآمد آنها شده است، بیش از پیش به فکر اقتصاد این قشر باشند.
    بایسته است در این فاجعه بی‌رحم، رحیمانه رفتار کنند و تناقض در گفتار و عمل را کنار بگذارند و هم‌پا و همدوش مردم باشند، نه علیه آن‌ها.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *