×
×

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی
عرضه خرمای‌بوشهر در ۱۶میدان‌تهران

  • کد نوشته: 30908
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، ابراهیم رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نخل‏داران استان بوشهر با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت صادرات با محدودیت‎ هایی برای فروش خرما مواجه شده اند طوریکه مقدار قابل توجهی از محصول تولیدی روی دست‏‌شان مانده است.
    عرضه خرمای‌بوشهر در ۱۶میدان‌تهران
  • تبلیغ هدفمند

     نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای بهبود بازار فروش خرمای استان بوشهر با پیگیری‏‌های صورت گرفته این محصول در ۱۶ میدان (مراکز عرضه محصولات کشاورزی) تهران عرضه می‏‌شود.

    عرضه خرمای‌بوشهر در ۱۶میدان‌تهران
    عرضه خرمای‌بوشهر در ۱۶میدان‌تهران
    عرضه خرمای‌بوشهر در ۱۶میدان‌تهران

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، ابراهیم رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نخل‏داران استان بوشهر با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت صادرات با محدودیت‎ هایی برای فروش خرما مواجه شده اند طوریکه  مقدار قابل توجهی از محصول تولیدی روی دست‏‌شان مانده است.

    وی بیان کرد: در این راستا مذاکرات لازم با وزارت صمت صورت گرفته و مقرر شد علاوه بر عرضه خرما در میدان‌های مهم تهران، در سطح فروشگاه‏‌های زنجیره ‏ای نیز خرما با قرار گرفتن در ویترین‌ های ویژه در معرض دید خریداران قرار گیرد.

    رضایی اظهارداشت: با تدابیر صورت گرفته سعی شده تا ضرر و زیان نخل‏داران از نگهداری خرمای موجود در انبارها و سردخانه ‎ها به حداقل برسد.

    نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: باقی ماندن خرما در انبار علاوه بر اینکه فروش محصول سال جدید را دشوارتر می‌‏کند هزینه نگهداری بسیار بالایی نیز به فعالان چرخه عرضه محصول خرما تحمیل می‏ کند.

    رضایی اظهارداشت: در همین راستا سعی شد تا با استفاده از فرصت ماه رمضان برای فروش خرمای استان بوشهر تسهیل‏ گری شود که در نشست کارگروه تنظیم بازار کشور قدم‏ های مثبتی در این زمینه برداشته شد.

    استان بوشهر با ۶ میلیون اصله نخل و میانگین تولید ۱۵تا ۱۶۰هزار تن رتبه سوم تولید خرما را در کشور دارد.

    بیشترین ارقام خرما در این استان، کبکاب، زاهدی، شکر و خاصویی است و بیشترین محصول در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی و جم به دست می‌آید.

    زمان برداشت خرما در این استان از ابتدای شهریور تا پایان مهرماه است.

    هم اینک هرکیلوگرم خرمای درجه یک بسته بندی شده از واریته کبکاب به صورت عمده از کشاورزان ۱۱۰هزار ریال خریداری می شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *