×
×

رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی چهارمحال و بختیاری
تخصیص۳دستگاه ام‌آرآی به چهارمحال‌وبختیاری

  • کد نوشته: 30911
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، مجید شیرانی شامگاه شنبه در نشست علنی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این حواله‌ها برای شهرکرد، بروجن و لردگان دریافت شده است و براساس پیش‌بینی‌ها تا ۲ ماه دیگر وارد خواهد شد.
    تخصیص۳دستگاه ام‌آرآی به چهارمحال‌وبختیاری
  • تبلیغ هدفمند

    رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی چهارمحال و بختیاری از اختصاص سه دستگاه ام آر آی (MRI) برای استان خبر داد و گفت: حواله اختصاص این سه دستگاه کاربردی دریافت شده است.

    تخصیص۳دستگاه ام‌آرآی به چهارمحال‌وبختیاری
    تخصیص۳دستگاه ام‌آرآی به چهارمحال‌وبختیاری
    تخصیص۳دستگاه ام‌آرآی به چهارمحال‌وبختیاری

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، مجید شیرانی شامگاه شنبه در نشست علنی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این حواله‌ها برای شهرکرد، بروجن و لردگان دریافت شده است و براساس پیش‌بینی‌ها تا ۲ ماه دیگر وارد خواهد شد.


    وی با اشاره به ورود دستگاه لیزر چشم و تصویربرداری چشم به چهارمحال و بختیاری افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قول اختصاص ۲ دستگاه رادیوتراپی به استان را نیز داده است.
    شیرانی تصریح کرد: قرارداد اولیه دستگاه «سی تی آنژیوگرافی» بسته شده و تجهیز بخش  درمان دانشگاه علوم پزشکی به امکانات سنگین در دستور کار است.
    وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و نیاز ۱۵ میلیارد ریالی برای تهیه و تجهیز هر تخت آی سی یو(ICU) یادآور شد: در این مدت ۳۴ تخت به مجموعه تخت‌های بخش آی سی یو(ICU) چهارمحال و بختیاری افزوده شد.
    رییس دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره زیرساخت‌های درمانی یادآور شد: در دوران شیوع ویروس کرونا تعداد دستگاه‌های «سی‌تی‌اسکن» استان از یک به سه مورد افزایش یافت.
    شیرانی با اشاره به تمرکز ۲ بیمارستان در هسته مرکزی شهرکرد گفت: این مورد، در زمان حوادث احتمالی، امدادرسانی را با مشکل مواجه می‌کند به‌همین منظور احداث بیمارستان یک‌هزار تخت‌خوابی در حاشیه شهر به کمک خیرین و اعتبارات ملی ضرورت دارد.
    وی با اشاره به تولید واکسن کرونا افزود: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، واکسن ایرانی کرونا از تیرماه سال‌جاری وارد بازار می‌شود.
    رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۱۷۵ پاکبان بالای ۵۰ سال در استان واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.
    سید راشد جزایری تصریح کرد: براساس دستورالعمل‌ها برای هر چهار تا ۱۲ هزار نفر جمعیت یک پایگاه سلامت و برای ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳۶ هزار نفر جمعیت یک مرکز بهداشت و سلامت نیاز است.
    وی یادآور شد: این در حالی است که در محله‌های کوی‌فرهنگیان، مهدی‌آباد، کوی‌ پلیس و برم‌پهنه این مراکز پیش‌بینی نشده است.
    جزایری به فرسودگی تجهیزات ناوگان حمل و نقل زباله در شهرکرد اشاره و تاکید کرد: در همین راستا باید متناسب با شغل پاکبانان این دستگاه‌ها نوسازی شود و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی به‌صورت مستمر در دستور کار قرار گیرد.
    شهردار شهرکرد نیز گفت: این شهرداری از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون با مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی و کادر سلامت همکاری داشته است تا بتواند در مقابله، پیشگیری و مبارزه با این ویروس اقدامات لازم را انجام دهد..
    بهادر عبدالغنی تاکید کرد: نیروهای آرامستان شهرکرد برای تغسیل و تکفین متوفیان مبتلا به ویروس کرونا اقدام لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دادند.
    وی اظهار داشت: نیروهای خدمات شهری شهرداری شهرکرد در دوران شیوع ویروس کرونا برای نظافت شهر به‌صورت کامل و تمام وقت حضور داشتند.
    به گزارش ایرنا، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر شیوع کرونا قرار دارند.
    چهارمحال و بختیاری در اوج موج چهارم کرونا قرار دارد و به گفته مسوولان دانشگاه علوم‌پزشکی، ویروس انگلیسی نوع غالب شیوع کرونا در این موج است.
    شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *