×
×

رئیس جهاد کشاورزی گچساران
غیرقابل‌برداشت‌بودن٨٠درصد مزارع‌کشاورزی دیم‌ گچساران

  • کد نوشته: 31005
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، لیلا عطا زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در سال زراعی جاری ١٠ هزار هکتار از زمین های کشاورزی دیم این شهرستان زیر کشت گندم رفت که به علت خشکسالی هشت هزار هکتار آن قابل برداشت نیست.
    غیرقابل‌برداشت‌بودن٨٠درصد مزارع‌کشاورزی دیم‌ گچساران
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس جهاد کشاورزی گچساران گفت: باتوجه به عدم پراکنش بارش و بروز خشکسالی در سال زراعی جاری ۸۰ درصد مزارع کشاورزی دیم این شهرستان قابلیت برداشت را ندارد.

    غیرقابل‌برداشت‌بودن٨٠درصد مزارع‌کشاورزی دیم‌ گچساران
    غیرقابل‌برداشت‌بودن٨٠درصد مزارع‌کشاورزی دیم‌ گچساران
    غیرقابل‌برداشت‌بودن٨٠درصد مزارع‌کشاورزی دیم‌ گچساران

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، لیلا عطا زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در سال زراعی جاری ١٠ هزار هکتار از زمین های کشاورزی دیم این شهرستان زیر کشت گندم رفت که به علت خشکسالی هشت هزار هکتار آن قابل برداشت نیست.

    وی با اشاره به اینکه از بهمن ماه ۹۹ تاکنون بارندگی مناسبی در این شهرستان نبوده است گفت: تنش خشکی موجب کاهش رشد رویشی و پرنشدن دانه شده است. 

    رئیس جهاد کشاورزی گچساران گفت:  در سال زارعی جاری ۱٨ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان زیر کشت گندم رفت که هشت هزار هکتار ابی بوده است. 
     عطازاده ابراز کرد: پیش بینی می شود امسال ۳۵ هزار تن گندم  در این شهرستان تولید شود  که حدود  ۲۰ هزار تن گندم مازاد مصرف کشاورزان از سوی سه مرکز خرید و۲ شرکت تهیه و تامین گندم بذری خریداری خواهد شد.  
    عطازاده گفت: ۸۱۲ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان در سال زارعی جاری زیر کشت کلزا رفت که پیش بینی می شود یکهزارو ۵۰۰ تن کلزا در این شهرستان تولید شود. 

    وی ادامه داد:  قیمت خرید تضمینی کلزا  ١١٠ هزار ریال تعیین گردیده و کارخانه روغن کشی اکسین فرآیند خریداری آن را به عهده دارد.

    عطارزاده با اشاره به قیمت مصوب خرید گندم افزود: قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم ۵٠ هزار ریال است. 
    وی اظهار داشت: مرکز اصلی خرید  گندم در شهرستان گچساران کارخانه آرد مارون می باشد و مراکز خرید لیشتر و امامزاده جعفر به عنوان مباشر نیز خرید گندم را به عهده دارند. 
    عطازاده افزود: از کشاورزان انتظار می رود گندم تولیدی خود را به مراکز خرید معرفی شده تحویل دهند. 
    عطازاده  گفت: تحویل نهاده های  کشاورزی به کشاورزان منوط به تحویل گندم تولیدی به مراکز خرید است. 
    وی  تصریح کرد:  کارشناسان صندوق بیمه محصولات زراعی  با همکاری کارشناسان این مدیریت با حضور درمزارع نسبت به برآورد های خسارات ناشی ازخشکسالی اقدام خواهند نمود .

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *