×
×

رئیس سازمان چای کشور
افزایش حمایت‌سازمان‌چای از چایکاران

  • کد نوشته: 31009
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، حبیب جهانساز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک برای سال جاری ۶ هزار و ۶۹۰ تومان و درجه ۲ چهار هزار و ۷۸۱ تومان در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافته است.
    افزایش حمایت‌سازمان‌چای از چایکاران
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس سازمان چای کشور از افزایش ۴۵ درصدی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری نسبت به سال گذشته به منظور حمایت از چایکاران خبر داد.

    افزایش حمایت‌سازمان‌چای از چایکاران
    افزایش حمایت‌سازمان‌چای از چایکاران
    افزایش حمایت‌سازمان‌چای از چایکاران

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، حبیب جهانساز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک برای سال جاری ۶ هزار و ۶۹۰ تومان و درجه ۲ چهار هزار و ۷۸۱ تومان در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافته است.

    وی خاطر نشان کرد: برداشت بهاره برگ سبز چای از اول اردیبهشت ماه جاری آغاز شده و تا پایان مهرماه با برداشت پاییزه به پایان می رسد.

    رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه خرید تضمینی برگ سبز چای از چایکاران نیز از چهارم ماه جاری اجرایی شده است،  اضافه کرد: مقدمات کار در مراکز خرید در کارخانه های طرف قرارداد فراهم است.

    وی عنوان کرد : تاکنون ۱۵۰ کارخانه برای خرید تضمینی برگ سبز چای آمادگی دارند که این تعداد به بیش از ۱۶۰ کارخانه افزایش خواهد یافت.

    در استان های گیلان و مازندران بالغ بر ۵۵ هزار چایکار وجود دارد و وسعت باغهای چای این دو استان در حدود ۲۵ هزار هکتار است البته سطح زیرکشت هر سال تفاوت دارد.

    برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور شروع و تا پایان مهرماه انجام می شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *