×
×

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
راه‌اندازی۱۰هزار تخت‎‌بیمارستانی در مناطق‌محروم‌ومرزی

  • کد نوشته: 31068
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، قاسم جان بابایی روز سه شنبه در بازدید از بیمارستان در حال ساخت نرگسی گچساران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه ها در مناطقی محروم و مرزی مانند سیستان بلوچستان، خوزستان، کردستان، ایلام و آذربایجان غربی و کهگیلویه و بویراحمد افتتاح خواهد شد.
    راه‌اندازی۱۰هزار تخت‎‌بیمارستانی در مناطق‌محروم‌ومرزی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:  ۱۵ هزار تخت بیمارستانی تا پایان دولت تدبیر و امید در کشور راه اندازی می شود که از این تعداد ۱۰ هزار تخت در استان های مرزی و محروم کشور خواهد بود.

    راه‌اندازی۱۰هزار تخت‎‌بیمارستانی در مناطق‌محروم‌ومرزی
    راه‌اندازی۱۰هزار تخت‎‌بیمارستانی در مناطق‌محروم‌ومرزی
    راه‌اندازی۱۰هزار تخت‎‌بیمارستانی در مناطق‌محروم‌ومرزی

     به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، قاسم جان بابایی روز سه شنبه در بازدید از بیمارستان در حال ساخت نرگسی گچساران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه ها در مناطقی محروم و مرزی مانند سیستان بلوچستان، خوزستان، کردستان، ایلام و آذربایجان غربی  و کهگیلویه و بویراحمد افتتاح خواهد شد.

    وی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۳۵ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان های کشور بستری هستند.

    جان بابایی تصریح کرد:  تعداد بستری شدگان  ویروس کرونا در کشور نسبت به ۲ هفته گذشته به شرایط تثبیت رسیده و امید است در هفته آینده روند کاهشی داشته باشیم.

    وی گفت: روند شتابان شیوع کرونا که در هفته گذشته افزایشی بود و هم اکنون متوقف و به شرایط پایداری رسیده است.

    جان بابایی  با بیان اینکه  وضعیت  کرونا تقریبا در همه استان ها با ثبات تر شده  گفت: در برخی استان ها روند روبه کاهش بیماری را مشاهده می کنیم. 

    معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان کشور تقریبا به اتمام رسیده است.

    وی گفت: فاز اول واکسیناسیون کرونا در کشور انجام شده و امروز(سه شنبه) فاز دوم واکسیناسیون آغاز و افراد ۸۰ سال به بالا در تبریز واکسنه شدند.

    جان بابایی  در ادامه به توسعه امکانات تشخیصی در کشور اشاره کرد و افزود: اکنون ۳۰۰ آزمایشگاه تشخیص کرونا در کشور فعال است و ضرورتی برای افزایش این تعداد آزمایشگاه ها در کشور وجود ندارد.

    وی  ادامه داد: تمام استان های کشور دارای آزمایشگاه تشخیصی کرونا هستند.

    وی تصریح کرد: سال گذشته تنها یک آزمایشگاه رسمی تشخیص کرونا با تکیه بر کیت وارداتی در کشور وجود داشت که اکنون به ۳۰۰ آزمایشگاه و خودکفایی تولید کیت رسیده است.

    جان بابایی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ویروس هندی  کرونا در ایران مشاهده شده گفت: ویروس آفریقایی کرونا براساس پیش بینی ها وارد جنوب کشور شده  و امکان دارد ویروس هندی هم وارد شود و ذات ویروس جهش است فرق نمی کند هندی یا آفریقایی باشد.

    وی بیان کرد:  ویروس کرونا وابستگی به رفتارهای اجتماعی دارد و رعایت مردم موجب کاهش کرونا در کشور خواهد شد.

    جان بابایی ابراز کرد: ویروس کرونا به رفتارهای اجتماعی بستگی دارد و در صورت مراعات کردن مردم وحضور نداشتن در تجمعات بار بیماری کمتر خواهد شد.

    جان بابایی تصریح کرد: مطالبات بخش کرونایی اکثر دانشگاه های  کشور کمتر از ۶ ماه می باشد در حالی که در گذشته بیش از ۱۲ تا ۱۴ ماه بود.

    وی گفت: آنچه در ایجاد پیک چهارم کرونا تاثیر گذاشت تجمعات و دور همی های شب عید، مجالس عروسی و عزا داری بوده است.

    جان بابایی اظهار داشت: در این شرایط نباید مردم را نگران کرد و با رعایت پروتکل های بهداشتی هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

    بیمارستان نرگسی با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی در اوایل خردادماه اتی به بهره برداری خواهد رسید.

     جان بابایی در خصوص کمبود دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان شهدی رجایی گچساران گفت: دستگاه سی تی اسکن دوم  برای بیمارستان تازه تاسیس نرگسی در نظر گرفته شده است.

    وی اظهار داشت: بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان نرگسی گچساران هزینه شد.

    معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه خود به کهگیلویه و بویراحمد از بخش کرونایی بیمارستان شهید رجایی  و بیمارستان در دست ساخت نرگسی گچساران بازدید کرد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *