×
×

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان
افزایش۱۸۴درصدی تولیدتخم‌مرغ در استان‌سمنان‌طی‌هشت‌سال

  • کد نوشته: 31111
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، مصطفی شاه‌حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: تولید گوشت مرغ نیز در استان سمنان با حمایت دولت تدبیر و امید و پرداخت تسهیلات، با وجود برخی مشکلات، افزایش ۳۴.۷ درصدی داشت.
    افزایش۱۸۴درصدی تولیدتخم‌مرغ در استان‌سمنان‌طی‌هشت‌سال
  • تبلیغ هدفمند

    معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: نرخ تولید تخم مرغ در این استان با پرداخت تسهیلات و بهره‌برداری از واحدهای جدید پرورش مرغ‌تخم‌گذار طی هشت سال گذشته افزایش ۱۸۴ درصدی داشت.

    افزایش۱۸۴درصدی تولیدتخم‌مرغ در استان‌سمنان‌طی‌هشت‌سال
    افزایش۱۸۴درصدی تولیدتخم‌مرغ در استان‌سمنان‌طی‌هشت‌سال
    افزایش۱۸۴درصدی تولیدتخم‌مرغ در استان‌سمنان‌طی‌هشت‌سال

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، مصطفی شاه‌حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: تولید گوشت مرغ نیز در استان سمنان با حمایت دولت تدبیر و امید و پرداخت تسهیلات، با وجود برخی مشکلات، افزایش ۳۴.۷ درصدی داشت. 

    معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: تخم‌مرغ و گوشت مرغ سهم ویژه‌ای در سبد پروتئینی مصرف خانوارهای ایرانی دارد و افزایش تولید همواره یکی از سیاست‌های اصلی و در اولویت کاری وزارت جهادکشاورزی است.

    وی ادامه داد: استان سمنان یکی از قطب های تولید مرغ و تخم مرغ کشور و به لحاظ شیوع بیماری‌های پرندگان از استان‌های پاک کشور به شمار می‌رود.

    وی تاکید کرد: استان سمنان سهم ۲ تا سه درصدی از تولید مرغ کشور دارد و در ثبات و حفظ آرامش بازار نقش‌آفرین است.

    شاه‌حسینی بیان کرد: ۶۰ تا ۷۰ درصد تولید گوشت مرغ استان سمنان مازاد بر مصرف استان است و در بازار استان‌های همجوار مانند تهران عرضه می‌شود و به دلیل عرضه در پایتخت و نقش‌آفرینی به عنوان استان معین تهران، نقش مهم و تاثیرگذار در تنظیم بازار دارد.

    معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: براساس آخرین آمار، متوسط سرانه مصرف گوشت مرغ در کشور به ازای هر یک نفر در سال ۲۸ کیلوگرم و در استان سمنان نیز سرانه مصرف نزدیک به سرانه کشوری است.

    وی اضافه کرد: متوسط مصرف سرانه تخم‌مرغ در کشورهای توسعه‌یافته بیش از ۱۵ کیلوگرم و در ایران به ازای هریک نفر در سال ۱۱ کیلوگرم است و باید تلاش شود تا سرانه مصرف تخم‌مرغ در ایران به استانداردهای جهانی نزدیک شود.
    معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه تخم‌مرغ یک ماده پروتئینی و با ارزش غذایی بسیار بالا است که نیاز است هر فرد روزانه از آن مصرف کند، تصریح کرد:  تخم‌مرغ ۱۰۰ درصد ویتامین‌های محلول در چربی و ۸۰ درصد ویتامین‌های محلول در آب را دارا است و مصرف آن برای سلامتی بدن و به‌ویژه مغز، چشم و پوست، مفید و دارای میزان کافی اُمگا سه است که  سبب تنظیم کلسترول خون و همچنین سلامت چشم می‌شود.

    در  استان سمنان بیش از ۴۰۰ واحد انواع مرغداری با ظرفیت ۱۳ میلیون قطعه پرنده وجود دارد و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه فعالیت اشتغال دارند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *