×
×

سرپرست مدیریت تحقیق و توسعه مجتمع صنعتی فولاد اسفراین
تولیدبزرگترین قالب شمش فولاددرمجتمع‌صنعتی‌اسفراین

  • کد نوشته: 31169
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین مهندس ابوالقاسم عوض پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این کوکیل در تولید شمش های فولادی سنگین وزن مورد استفاده قرار می گیرد.
    تولیدبزرگترین قالب شمش فولاددرمجتمع‌صنعتی‌اسفراین
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست مدیریت تحقیق و توسعه مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت: برای نخستین بار در کشور متخصصان این مجتمع صنعتی بزرگترین قالب شمش ریزی فولاد( کوکیل ) را از نوع چدن خاکستری با وزنی در حدود ۸۰ تن را تولید کردند.

    تولیدبزرگترین قالب شمش فولاددرمجتمع‌صنعتی‌اسفراین

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین مهندس ابوالقاسم عوض پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این کوکیل در تولید شمش های فولادی سنگین وزن مورد استفاده قرار می گیرد.


    وی اضافه کرد : با این تولید این قالب (کوکیل)  امکان‌ تولید  قطعات سنگین همچون روتورهای مورد استفاده در صنایع نیروگاهی، شفت های بزرگ مورد استفاده در صنایع سیمانی و رینگ ها و لوله های سنگین وزن به روش ریخته گری در خلاء (VSD) و یا شمش ریزی به روش ریخته گری از کف فراهم شد.
    وی افزود: تمام مراحل طراحی، ساخت مدل، قالب گیری در ماسه و در نهایت ریخته گری آن در مجتمع صنعتی فولاد اسفراین توسط متخصصان این مجتمع صنعتی انجام شده است‌.
    عوض پور گفت: با توجه به ظرفیت ۵۰ تنی پاتیل های موجود در کارگاه ذوب، در تولید این کوکیل از روش ریخته گری همزمان از دو پاتیل استفاده شده که ضمن امکان تولید کوکیل به وزن ۸۰ تن با افزایش سرعت ریخته گری، کیفیت سطحی و داخلی کوکیل نیز  بهبود قابل توجهی یافت.
    عوض پور با بیان اینکه شرایط تحریم های ظالمانه و نیاز صنایع راهبردی کشور به تولید قطعات با وزن بالاتر ، تولید این کوکیل ۸۰ تنی را در دستور کار مجتمع صنعتی اسفراین قرار داد افرود: تولید و بومی سازی این قطعه راهبردی با وزن ۸۰ تن علاوه بر رفع نیاز های داخل این حوزه در هر قطعه ۲۰ میلیارد ریال صرفه جویی ارزی دارد.

    مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد و این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.
    ظرفیت اسمی تولید در این مجتمع صنعتی تا قبل از افتتاح طرح توسعه در فروردین ماه سال جاری ۸۰ هزار تن است که با افتتاح طرح توسعه این مجتمع صنعتی در ۱۲فروردین ۱۴۰۰با دستور ویدئو کنفرانس رییس جمهوری ظرفیت اسمی تولید در این واحد صنعتی به ۱۲۰ هزار تن افزایش یافت.
    برای اجرای طرح توسعه مجتمع فولاد اسفراین در استان خراسان شمالی در مجموع در دولت یازدهم و دوازدهم حدود ۹۴ میلیون یورو و ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.
    شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که به دلیل برخورداری از  ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی محسوب می شود. 

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *