×
×

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم
سمپاشی۱۷هزار هکتار از مزارع قم

  • کد نوشته: 31216
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، محمد علی سلامی روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دراین عملیات گسترده علاوه برسمپاشی برای تغذیه مناسب گیاهان از محلول‌های مخصوص هم استفاده کردیم که موجب تقویت مزارع می‌شود.
    سمپاشی۱۷هزار هکتار از مزارع قم
  • تبلیغ هدفمند

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ۱۷ هزار هکتار از مزارع غلات و کلزا قم برای مبارزه با بیماری ها و آفات سمپاشی شد. 

    سمپاشی۱۷هزار هکتار از مزارع قم
    سمپاشی۱۷هزار هکتار از مزارع قم
    سمپاشی۱۷هزار هکتار از مزارع قم

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، محمد علی سلامی روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دراین عملیات گسترده علاوه برسمپاشی برای تغذیه مناسب گیاهان از محلول‌های مخصوص هم استفاده کردیم که موجب تقویت مزارع می‌شود.

    وی ادامه داد: امسال با توجه به این که بارندگی موثر کم داشتیم، تنش‌ها و بیماری‌ها در گیاهان زیاد بوده و سم پاشی‌ مزارع استان اهمیت بیشتری یافته است و باید به سرعت انجام می‌گرفت تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند.

    وی بیان کرد: عملیات مهم مبارزه با آفات و بیماری‌ها در مزارع قم به دلیل شرایط آب و هوایی استان از اول فروردین ماه سال‌جاری با تمام توان آغاز شد و کارشناسان شبکه مراقبت و پهنه‌ها بر اجرای دقیق این کار نظارت مستمر داشتند.
    سلامی با اشاره به متحول شدن فرآیندهای سمپاشی با به‌کارگیری پهباد، گفت: از فناوری‌های نوین همچون پهباد در عملیات سمپاشی مزارع استان استفاده می‌شود، پهباد از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و پیشرفت به حساب می‌آید، سرعت کار را نیز بالا می‌برد.

    وی با اشاره به نقش موثر شبکه مراقبت در اجرای موفق عملیات سمپاشی زمین‌های کشاورزی استان، بیان کرد: در قم ۲۰ شبکه مراقبت در زمینه نظارت بر فعالیت‌های کشاورزی فعال است که ۱۵ مورد آن در سطح دشت‌ها و پنج مورد آن در مناطق کوهستانی استان است.

    نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم فعالیت می‌کنند که در این میان بیش از یک هزار تن خانم هستند.

    بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

    میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *