×
×

مدیر تعاون روستایی گیلان
آغازخریدتضمینی برگ‌سبزچای در گیلان

  • کد نوشته: 31227
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، عباس جعفرپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : همزمان با اعلام خرید تضمینی برگ سبز چای از سوی سازمان چای کشور ۲ کارخانه چایسازی در اختیار شبکه تعاونی های روستایی گیلان شامل کارخانه سپیدرود تحت اجاره اتحادیه تعاونی های کشاورزی چایکاران غنچه های طلایی شمال کشور و کارخانه عدالت متعلق به شرکت تعاونی روستایی رحیم آباد رودسر کار خرید برگ سبز از چایکاران استان گیلان را آغاز کرده اند.
    آغازخریدتضمینی برگ‌سبزچای در گیلان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر تعاون روستایی گیلان از آغاز اجرای طرح خرید تضمینی برگ سبز چای و تولید چای خشک توسط ۲ کارخانه چایسازی در اختیار شبکه تعاونی های روستایی استان خبر داد.

    آغازخریدتضمینی برگ‌سبزچای در گیلان
    آغازخریدتضمینی برگ‌سبزچای در گیلان
    آغازخریدتضمینی برگ‌سبزچای در گیلان

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، عباس جعفرپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : همزمان با اعلام خرید تضمینی برگ سبز چای از سوی سازمان چای کشور ۲ کارخانه چایسازی در اختیار شبکه تعاونی های روستایی گیلان شامل کارخانه سپیدرود تحت اجاره اتحادیه تعاونی های کشاورزی چایکاران غنچه های طلایی شمال کشور و کارخانه عدالت متعلق به شرکت تعاونی روستایی رحیم آباد رودسر کار خرید برگ سبز از چایکاران استان گیلان را آغاز کرده اند.

    وی با بیان اینکه خرید تضمینی برگ سبز چای از ششم اردیبهشت همزمان با سایر نقاط گیلان توسط این کارخانه ها آغاز شده است، خاطر نشان کرد: طبق مصوبه شورای عالی اقتصاد قیمت خرید هر کیلوگرم برگ سبز درجه یک از کشاورز  ۶۶ هزار و ۹۰۰ ریال و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه‌ ۲ نیز ۴۷ هزار و ۸۱۰ ریال اعلام شده است.

    مدیر تعاون روستایی گیلان گفت : به منظور ارتقای سطح کیفیت و کمیت برگ سبز و با هدف بهبود تولید کارخانجات تحت اختیار تعاونی روستایی استان، همانند سال گذشته مبلغی به عنوان تشویقی به میزان۱۰ هزار تا ۱۲ هزار ریال بالاتر از نرخ مصوب بابت بهای هرکیلوگرم برگ سبز به چایکارانی که محصول با کیفیت تعیین شده را به این  ۲ کارخانه عرضه کنند، تعیین شده که رقم آن برحسب میزان و کیفیت برگ سبز ارائه شده متغیر است.

    وی خاطر نشان کرد: طبق پیش بینی های انجام شده در هفته های آینده روزانه ۱۰ تا ۱۵ تن برگ سبز چای از چایکاران حوزه فعالیت کارخانجات تعاونی های گیلان خریداری خواهد شد.

    در استان های گیلان و مازندران بالغ بر ۵۵ هزار چایکار وجود دارد و وسعت باغهای چای این ۲ استان در حدود ۲۵ هزار هکتار است که در این میان هر ساله سطح زیرکشت متفاوت است.

    برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریورماه شروع و تا پایان مهرماه انجام می شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *