×
×

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه
پرداخت۳۰۰میلیاردتومان تسهیلات‌زلزله در کرمانشاه

  • کد نوشته: 31264
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا؛ «بهزاد باباخانی» روز پنجشنبه در اولین جلسه کارگروه اشتغال استان در سال جاری در سرسرای شهدای دولت استانداری با بیان اینکه این میزان تسهیلات می تواند در راستای ایجاد فرصت های شغلی کمک بسیار خوبی برای استان باشد، افزود: همه دستگاه‌ها باید آمادگی لازم برای تسریع در پرداخت این تسهیلات را داشته باشند.
    پرداخت۳۰۰میلیاردتومان تسهیلات‌زلزله در کرمانشاه
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه به اختصاص ۳۰۰میلیارد تومان تسهیلات زلزله به استان اشاره کرد و گفت: این تسهیلات در شورای عالی اشتغال کشور به ریاست رییس جمهوری مصوب شده و به زودی در اختیار بانک‌های عامل استان قرار می گیرد.

    پرداخت۳۰۰میلیاردتومان تسهیلات‌زلزله در کرمانشاه

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا؛ «بهزاد باباخانی» روز پنجشنبه در اولین جلسه کارگروه اشتغال استان در سال جاری در سرسرای شهدای دولت استانداری با بیان اینکه این میزان تسهیلات می تواند در راستای ایجاد فرصت های شغلی کمک بسیار خوبی برای استان باشد، افزود: همه دستگاه‌ها باید آمادگی لازم برای تسریع در پرداخت این تسهیلات را داشته باشند.

    به گفته او دولت پس از وقوع زلزله ۷/۳ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶، ۶۰۰ میلیاد تومان به عنوان تسهیلات اشتغال در مناطق زلزله زده به استان کرمانشاه اختصاص داد که باتوجه به نیاز استان به تسهیلات بیشتر ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز اختصاص یافته است.

    به گفته او دولت در مجموع تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اختصاص داده است.

    شاهد رشد سرمایه‌گذاری در استان بوده‌ایم

    وی در ادامه با اشاره به موفقیت‌های ایجاد شده در چهار سال گذشته در زمینه کاهش نرخ بیکاری در استان گفت: نرخ بیکاری استان با کاهش مستمر به کمترین مقدار خود از سال ۹۲ تاکنون رسیده که نشان از برنامه‌ریزی منسجم و تلاش مضاعف تیم اقتصادی استان شامل دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل، فرمانداران و کمیته‌های اشتغال شهرستان‌ها و با راهبری استاندار بوده که جای تقدیر و تشکر دارد.

    وی افزود: سئوالی که گاها پرسیده می شود این است که اگر موفقیتی در کاهش نرخ بیکاری وجود دارد شواهد آن چیست که برای پاسخ به آن باید توضیح داد که شواهد تغییرات در فضای اشتغال با اندکی تامل ملموس است از جمله اعطای بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت طی سنوات اخیر یک رکورد تاریخی در پرداخت تسهیلات با نرخ ارزان بوده است.

    او گفت: میزان واگذاری اراضی به سرمایه گذاران و متقاضیان طرح های اقتصادی توسط شرکت شهرک های صنعتی جهش های چندصد درصدی داشته و احیای واحدهای راکد نیز رشد قابل توجهی یافته است.

    وی اظهار داشت: اجرای طرح‌های بزرگ توسعه‌ای مانند پتروشیمی اسلام آباد که در ابتدا هیچکس به اجرای آن خوشبین نبود و امروز با پیشرفت ۱۰ درصدی طی مدت کوتاهی در حال اجراست، سرمایه گذاری های خارجی، رونق مناطق ویژه اقتصادی بخصوص در اسلام آباد که امروز به علت استقبال سرمایه گذاران با کمبود زمین در آن مواجه هستیم، بهره برداری از طرح سامانه گرمسیری که با کمبود شدید منابع اعتبارات عمرانی در سال ۹۹ با تزریق ۶۵۰  میلیارد تومان زمینه آبی شدن بیش از ۱۷ هزار هکتار را فراهم کرد بطوریکه آبی کردن هر دو هکتار زمین دیم منجر به خلق یک شغل جدید می شود.

    وی همچنین گفت: افزایش مستمر صادرات استان در سنوات اخیر با وجود مشکلات متعدد ناشی از تحریم ها و همه گیری کرونا و بسیاری از موارد دیگر، نمونه‌هایی از شواهدی است که نشان می‌دهد در این مدت تغییرات قابل لمسی در کاهش نرخ بیکاری و جذب سرمایه گذاری داشته‌ایم.

    کارگروه اشتغال در برابر هر فرد بیکار استان مسوولیت دارد

     سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: مسوولیت هر فرد بیکاری که در استان وجود دارد با ماست و کارگروه اشتغال باید تلاش کند که تا آخرین روز فعالیت دولت در استان با قدرت و انگیزه مضاعف به کار خود ادامه دهد تا نرخ بیکاری استان را به جایگاه شایسته‌ای که لایقش هست برسانیم.

    باباخانی اظهار داشت: به روز کردن سند اشتغال ۱۴۰۰ با محوریت اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، رونمایی از سند تحقق شعار سال با همکاری اتاق بازرگانی و انعقاد تفاهمنامه طرح ضربتی اشتغال استان سه برنامه اولویت دار کارگروه اشتغال است که در راستای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری تا میانگین کشوری بزودی رونمایی می‌گردد.

    وی همچنین اظهار داشت: بر مبنای اطلاعات دریافتی از صنوف و کارگاه های سطح استان، کرونا در سال گذشته حداقل تعداد ۲۷هزار و ۳۴۱ فرصت شغلی را در استان از دست داده است.

    او با اشاره به اینکه کارگروه اشتغال در سال ۱۴۰۰ با قدرت با هدف توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری برگزار می‌شود، افزود: به منظور رسیدن به اهداف پیش بینی شده سند اشتغال، سند تفصیلی اشتغال در سال ۱۴۰۰ توسط دبیرخانه کارگروه اشتغال تدوین و در آینده نزدیک در صحن کارگروه جهت تصمیم گیری ارایه می‌شود.

    نرخ بیکاری کرمانشاه ۱۵.۷

    به گزارش ایرنا،  طبق «سند جامع اشتغال استان کرمانشاه»، نرخ بیکاری استان در سال ۹۸ باید سه درصد، در سال ۹۹، ۲.۵ درصد و در سال ۱۴۰۰ هم ۲.۵ درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. در سال ۹۸ با تحقق سند جامع اشتغال، سه درصد از بیکاری کرمانشاه کاسته شد و نرخ بیکاری آن پس از پنج سال دوباره به ۱۵.۷ کاهش یافت.

    براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در زمستان ۹۹ که به تازگی منتشر شده، استان کردستان با نرخ بیکاری ۱۸.۸درصد، کرمانشاه با ۱۸ و آذربایجان غربی با ۱۴.۷درصد، سه استان بیکار کشور هستند.

    این در حالی است که نرخ بیکاری میانگین کشوری به ۹.۷ درصد رسیده که نسبت به زمستان سال گذشته ۹ دهم درصد کمتر شده است.

    استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه پر از ظرفیت های بزرگ و متعدد اقتصادی و درآمدزایی است؛ از وجود ۶۰۰ هزار جوان ۱۵ تا ۲۹ ساله و بیش از ۹۰۰ هزار هکتار زمین آماده کشت با منابع آبی مناسب گرفته تا وجود معادن متعدد و ظرفیت های پرشمار گردشگری و داشتن چهار بازارچه و ۲ گمرک رسمی در ‌مرز عراق.

    کرمانشاه با وسعت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع، ۱.۵ درصد از مساحت کل کشور (هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *