×
×

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری
بهره‌برداری از۷۰واحد صنعتی در چهارمحال‌وبختیاری

  • کد نوشته: 31321
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، محمدکاظم منزوی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که تعداد واحدهای صنعتی بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان بیش از این تعداد است اما برای امسال افتتاح ۷۰ واحد هدفگذاری شده است.
    بهره‌برداری از۷۰واحد صنعتی در چهارمحال‌وبختیاری
  • تبلیغ هدفمند

    معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۰ واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در استان در حال تکمیل است که طبق برنامه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

    بهره‌برداری از۷۰واحد صنعتی در چهارمحال‌وبختیاری
    بهره‌برداری از۷۰واحد صنعتی در چهارمحال‌وبختیاری
    بهره‌برداری از۷۰واحد صنعتی در چهارمحال‌وبختیاری

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، محمدکاظم منزوی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که تعداد واحدهای صنعتی بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان بیش از این تعداد است اما برای امسال افتتاح ۷۰ واحد هدفگذاری شده است.

    وی تصریح کرد: در همین حوزه در سال گذشته ۱۳۵ پروانه بهره‌برداری در استان صادر شد که از این تعداد ۸۵ واحد ایجادی و ۵۰ واحد توسعه بوده است.

    معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از بازگشت ۲۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در سال گذشته خبر داد و گفت: این در حالی است که هدفگذاری سال ۹۹ احیای هشت واحد بود.

    منزوی تصریح کرد: امسال نیز بازگشت به چرخه تولید ۱۰ واحد صنعتی در استان هدفگذاری شده است.

    وی با اشاره به برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی، خاطرنشان کرد: امسال برای اعطای تسهیلات به واحدها شاخص‌هایی در نظر گرفته شده که در قالب طرح «تام» تعریف شده است.

    منزوی افزود: تسهیلات با هدف فعال کردن ظرفیت‌های خالی واحدهای صنعتی در محصولات منتخب است و اختصاص به ساخت تولید و بی‌نیاز کردن از واردات و توسعه صادراتی غیرنفتی دارد.

    به گفته معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، تسهیلات تام همچنین به حمایت از طرح‌های فناورانه، تامین مالی اصناف تولید، فعال سازی معادن کوچک مقیاس، توسعه مناطق محروم و فعال سازی واحدهای راکد اختصاص دارد.

    منزوی خاطر نشان کرد: در طرح «تام» واحدهای دارای شرایط می‎‌توانند در بانک‌های صنعت و معدن سپرده‌گذاری کنند و چند برابر آن تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد دریافت کنند.

    به گزارش ایرنا، در حدود ۹۰۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

    بخش صنعت در تولید ناخالص چهارمحال و بختیاری ۱۲.۶ درصد است که این رقم با توجه به میانگین کشوری آن که ۳۴.۲ درصد است، نشان می‌دهد که بخش صنعت در استان همچنان دارای ظرفیت‌های بی‌شماری است که شکوفایی بیش از پیش آن می‌تواند مسیر توسعه‌یافتگی چهارمحال و بختیاری را هموارتر کند.

    چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *