×
×

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان
آزادسازی۲۵۹هکتار اراضی‌ملی‌استان‌سمنان از چنگال‌زمین‌خواران

  • کد نوشته: 31330
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب وکار به نقل از ایرنا، سرهنگ علیرضا ابوطالبی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: مناطق شمالی استان سمنان به دلیل دارا بودن زمین‌های با ارزش بیشتر گرفتار تصرف‌های غیرقانونی است و این میزان رفع تصرف اراضی ملی در استان در قالب تشکیل ۱۴۶ پرونده در دستگاه قضا انجام شد.
    آزادسازی۲۵۹هکتار اراضی‌ملی‌استان‌سمنان از چنگال‌زمین‌خواران
  • تبلیغ هدفمند

    فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۲۵۹ هکتار از اراضی ملی با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره کل‌ سال گذشته از دست سودجویان آزاد و رفع تصرف شد.

    آزادسازی۲۵۹هکتار اراضی‌ملی‌استان‌سمنان از چنگال‌زمین‌خواران
    آزادسازی۲۵۹هکتار اراضی‌ملی‌استان‌سمنان از چنگال‌زمین‌خواران
    آزادسازی۲۵۹هکتار اراضی‌ملی‌استان‌سمنان از چنگال‌زمین‌خواران

    به گزارش بازار کسب وکار به نقل از ایرنا، سرهنگ علیرضا ابوطالبی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: مناطق شمالی استان سمنان به دلیل دارا بودن زمین‌های با ارزش بیشتر گرفتار تصرف‌های غیرقانونی است و این میزان رفع تصرف اراضی ملی در استان در قالب تشکیل ۱۴۶ پرونده در دستگاه قضا انجام شد.

    وی ادامه داد: مبارزه با تصرفات اراضی ملی و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی از چنگال سودجویان در اولویت کاری یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان قرار دارد.

    فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از مردم خواست هر گونه تعدی و تجاوز به اراضی ملی و ورود غیر مجاز به مناطق تحت قرق و حفاظت را با شماره رایگان ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

    وی اضافه کرد: طبق قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع ، یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری می‌تواند در صورت رسیدن به قطعیت در زمینه تصرف اراضی ملی و ساخت و ساز غیر مجاز بدون مراجه به مراکز قضایی رفع کند، اما اجرای این قانون نیازمند حمایت همکاری دستگاه قضا در استان سمنان است.

    ابوطالبی خاطرنشان کرد: همراهی دادستان های سراسر استان سمنان برای اجرای این قانون نقش بازدارندگی خوبی از تصرف اراضی ملی و ساخت و ساز غیر مجاز دارد و انتظار می‌رود همکاران دستگاه قضا در این زمینه بیش از پیش همراهی کنند.

    وی با اشاره به کاهش بارش‌ها و خطر آتش‌سوزی به عنوان تهدیدی برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در استان سمنان، خاطرنشان کرد: گرمای هوا،خشک بودن گیاهان و وزش بادهای موسمی احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی را افزایش داده است.

    ابوطالبی اظهار داشت: شهروندان برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی از انداختن ته سیگار روشن و بطری‌های شفاف یا شیشه‌ای در طبیعت پرهیز کنند و همچنین پیش از ترک طبیعت از خاموش شدن آتش مطمئن شوند.

    فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تاکید کرد: مردم هنگام مراجعه به عرصه‌های منابع طبیعی با رعایت نکات ایمنی و پرهیز از روشن کردن آتش، در حفظ عرصه‌های منابع طبیعی برای آیندگان مشارکت کنند.

    به گزارش ایرنا، شهروندان در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی می‌توانند فوراً مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری یا با شماره‌های تلفن ۱۲۵ و ۱۱۰ اطلاع دهند.

    از ۹.۷ میلیون هکتار از عرصه های طبیعی استان سمنان، فقط ۳۵۲ هزار هکتار مناطق جنگلی و ۳.۷ میلیون هکتار مرتع است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *