×
×

مدیرکل هواشناسی استان سمنان
سمنان هفتمین‌استان‌خشک کشور است

  • کد نوشته: 31355
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از یرنا، ایرج مصطفوی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: از ابتدای مهر٩٩ تاکنون میانگین بارش در استان سمنان ۵۱ میلیمتر و در مدت مشابه سال زراعی قبل میانگین بارش ۱۳۷.۳ میلیمتر بود.
    سمنان هفتمین‌استان‌خشک کشور است
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: سمنان با کاهش ۵٢ درصدی میانگین بارش، از ابتدای مهر ٩٩ تا ششم اردیبهشت امسال نسبت به بلندمدت، هفتمین استان خشک کشور است.

    سمنان هفتمین‌استان‌خشک کشور است
    سمنان هفتمین‌استان‌خشک کشور است
    سمنان هفتمین‌استان‌خشک کشور است

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از یرنا، ایرج مصطفوی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: از ابتدای مهر٩٩ تاکنون میانگین بارش در استان سمنان  ۵۱ میلیمتر و در مدت مشابه سال زراعی قبل میانگین بارش  ۱۳۷.۳ میلیمتر بود.

    وی تاکید کرد: میزان بارش در استان سمنان به میزانی کم است که بعد از استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان در رده استان‌های خشک قرار دارد.

    مصطفوی بیان کرد: میانگین بارش استان سمنان در سال زراعی امسال نسبت به میانگین بلند مدت  نیز کاهش چشمگیر داشته، در حالی که میانگین بارش در بلندمدت ۱۰۶.۵ میلیمتر است.

    وی اضافه کرد: با توجه به اینکه از لحاظ میزان کاهش بارندگی استان سمنان هفتمین استان خشک کشور است، ضرورت دارد مدیریت مصرف و چاره‌اندیشی برای جبران کم‌آبی مورد توجه قرار گیرد.

    مدیرکل هواشناسی استان سمنان اضافه کرد: میانگین بارندگی کشور در سال زراعی جاری از ابتدای مهر ٩٩ تاکنون  ۱۱۲.۶ میلیمتر است و این در حالی است که میانگین بارندگی در این مدت در استان سمنان ۵۱ میلیمتر بوده است. 

    وی تصریح کرد: تغییرات اقلیم و انتشار گاز گلخانه‌ای مهمترین عامل کاهش بارندگی در استان است  و در صورت بارندگی در روزهای باقیمانده از بهار باز هم کم‌‎آبی در استان سمنان جبران نمی‌شود.

    مدیرکل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: افزایش گازهای گلخانه‌ای، فعالیت‌های انسانی و افزایش گرمایش زمین از عوامل اصلی تغییرات اقلیم است و البته این تغییر منحصر به استان و کشور نیست  و جهان درگیر گرمایش زمین است.

    اداره کل هواشناسی استان سمنان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *