×
×

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان
انهدام‌باندکلاهبرداران حرفه ای درگالیکش

  • کد نوشته: 31411
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۲
  • ۰
  • وی افزود: طی بررسی های اولیه مشخص شد شاکی اهل استان تهران بوده که متهمان با شگردهایی خاص اعتماد وی را جلب و با ارائه پیشنهاد فروش اشیاء عتیقه با قیمتی مناسب وی را وسوسه کرده اند.
    انهدام‌باندکلاهبرداران حرفه ای درگالیکش
  • تبلیغ هدفمند

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین سرهنگ “فرزاد تاجره” در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی توسط افرادی ناشناس در “گالیکش”، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

    انهدام‌باندکلاهبرداران حرفه ای درگالیکش

    وی افزود: طی بررسی های اولیه مشخص شد شاکی اهل استان تهران بوده که متهمان با شگردهایی خاص اعتماد وی را جلب و با ارائه پیشنهاد فروش اشیاء عتیقه با قیمتی مناسب وی را وسوسه کرده اند.

    جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان با بیان اینکه شاکی پس از ورود به “گالیکش” با متهمان قرار ملاقات گذاشت، تصریح کرد: ۴ متهم به محض حضور در محل قرار، وی را ربوده و به منزلی که از قبل اجاره کرده بودند، منتقل کردند.
    سرهنگ تاجره بیان داشت: متهمان پس از تهدید شاکی، کارت های عابر بانک وی را گرفته و پس از خروج از منزل برای اینکه ردی از خود به جای نگذراند، اقدام به خرید طلاجات کردند.

    این مقام انتظامی با بیان اینکه در همین زمان مال باخته از فرصت استفاده کرده و در غیاب متهمان از منزل خارج و خود را به مقر پلیس رسانده، افزود: اقدامات تخصصی و میدانی ماموران برای شناسایی هر ۴ متهم آغاز شد و با پیگیری های بی وقفه، سرنخ هایی در این پرونده به دست آمد.

    وی با اشاره به اینکه ماموران به صاحب منزلی که شاکی در آن حبس شده بود، مشکوک شدند، افزود: صاحبخانه که در ابتدا منکر هرگونه اطلاعاتی از ماجرای کلاهبرداری بود، سرانجام طی مواجهه با مستندات پلیس به همدستی با متهمان اعتراف کرد.
    جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: با اشراف اطلاعاتی پلیس، مخفیگاه ۲ نفر از متهمان شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

    سرهنگ تاجره در ادامه عنوان داشت: تلاش ها برای دستگیری عاملان اصلی این پرونده ادامه داشت تا اینکه گزارش یک فقره سرقت خودرو توسط ۲ نفر در “گالیکش” به پلیس اعلام و با پیگیری و اقدامات فنی ماموران مشخص شد سارقان همان متهمان متواری پرونده کلاهبرداری بوده اند.

    این مقام انتظامی تصریح کرد: سرانجام ماموران موفق شدند با استفاده از شگردهای خاص پلیسی و اقدامات میدانی، مخفیگاه متهمان را در یکی از روستاهای “مینودشت” شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه و هدفمند آنان را دستگیر کنند.

    جانشین فرمانده انتظامی گلستان، افزود: متهمان در مقر انتظامی اعتراف کردند، منازلی را در “گنبدکاووس” و “گالیکش” به صورت موقت اجاره و با دادن وعده های دروغین مالی در زمینه فروش اشیاء عتیقه، طعمه های خود را از نقاط مختلف به آنجا کشانده و سپس به مال باختگان اشیاء تقلبی داده و یا با تهدید، مبالغ هنگفتی از آنان می گرفتند که از این طریق مبلغ ۳۰ میلیارد ریال به دست آورده اند.

    سرهنگ تاجره با بیان اینکه تاکنون ۱۱ نفر از شاکیان این پرونده شناسایی شده اند، تصریح کرد: چنانچه افرادی به این شیوه و شگرد به دام افتاده اند، می توانند با سامانه ۱۱۰ تماس و یا به مقر پلیس آگاهی مراجعه کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *