×
×

مدیرکل هواشناسی استان البرز
البرز مهمان‌بارش‌رگباری‌باران و وزش‌شدیدباد

  • کد نوشته: 31440
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، آرش بهاروند احمدی روز یکشنبه به ایرنا گفت : براین اساس وضعیت جوی استان البرز طی امروز و فردا نارنجی اعلام می شود و تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تشدید سامانه بارشی طی این مدت در منطقه البرز مرکزی فعال می باشد که با توجه به ماهیت تندری ، وزش باد شدید و لحظه ای و گرد و خاک همراه با کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است .
    البرز مهمان‌بارش‌رگباری‌باران و وزش‌شدیدباد
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل هواشناسی استان البرز اعلام کرد که بارش رگباری باران ، تگرگ ، وزش باد شدید ، گرد وخاک و آذرخش از امروز یکشنبه تا ظهر فردا دوشنبه در استان پیش بینی می شود.

    البرز مهمان‌بارش‌رگباری‌باران و وزش‌شدیدباد
    البرز مهمان‌بارش‌رگباری‌باران و وزش‌شدیدباد
    البرز مهمان‌بارش‌رگباری‌باران و وزش‌شدیدباد

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، آرش بهاروند احمدی روز یکشنبه به ایرنا گفت :  براین اساس وضعیت جوی استان البرز طی امروز و فردا نارنجی اعلام می شود و تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تشدید سامانه بارشی طی این مدت در منطقه البرز مرکزی فعال می باشد که با توجه به ماهیت تندری ، وزش باد شدید و لحظه ای و گرد و خاک همراه  با کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

    وی ادامه داد: بر همین اساس آب گرفتگی موقت معابر شهری و اختلال در تردد جاده ای ، سیلابی شدن موقت رودخانه ها و مسیل های فصلی، ریزش سنگ و رانش کوه در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، آسیب به محصولات کشاورزی و باغی پیش بینی می شود.

    مدیرکل هواشناسی البرز گفت : با توجه به رخداد رعد و برق شدید از توقف در مجاورت درختان تک و بلند، تپه ها، تیرک ها، دکل های فلزی ، فنس ها، لوله های فلزی آب، مناطق و فضاهای باز و رودخانه ها جهت جلوگیری از برق گرفتگی خودداری شود.

    خودداری از توقف در کنار رودخانه ها و مسیل های فصلی و نیز دامنه کوه ها توصیه دیگر مدیرکل هواشناسی البرز به مردم و گردشگران بود و افزود: کوهنوردان با توجه به شرایط جوی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی پرهیز نمایند.

     محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره،تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید و لحظه ای و تمهیدات لازم برای

    پیشگیری از خسارت ناشی از بارش تگرگ به محصولات باغی و کشاورزی دیگر توصیه های هواشناسی البرز است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *