×
×

فرماندار اسفراین
خسارت‌تگرگ به سردرختی شهرستان اسفراین درخراسان‌شمالی

  • کد نوشته: 31446
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین مهدی کرامتی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: براساس برآورد اولیه بارش تگرگ عصر یکشنبه به ۵۰ هکتار از باغات گردوی دهستان میلانلو بین ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت زده است.
    خسارت‌تگرگ به سردرختی شهرستان اسفراین درخراسان‌شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    فرماندار اسفراین گفت:بارش رگباری بهاری یکشنبه شب که با تگرگ نیز همراه بود، به ۵۸ هکتار از باغات شهرستان‌خسارت زد.

    خسارت‌تگرگ به سردرختی شهرستان اسفراین درخراسان‌شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین مهدی کرامتی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: براساس برآورد اولیه بارش تگرگ عصر یکشنبه به ۵۰ هکتار از باغات گردوی دهستان میلانلو بین ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت زده است.

    وی اضافه کرد : همچنین در روستای گردشگری رویین در این شهرستان نیز براثر تگرگ به حدود ۸ هکتار از باغات گیلاس بین ۱۰ تا ۱۵ درصد خسارت وارد  شد  و بررسی کارشناسی برای ارزیابی ارزش ریالی خسارت های وارده ناشی از تگرگ درسطح شهرستان ادامه دارد.
    رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان اسفراین اظهارداشت : اگرچه بارش باران  امشب باعث جاری شدن آب در رودخانه های فصلی این شهرستان شد و تا حدودی احتمال کاهش التهاب ناشی از خشکسالی شدید بر محصولات زراعی وجود دارد، برای کارشناسی دقیق تر اثرات مثبت این بارش ها باید بازدید میدانی صورت گیرد.
    کرامتی خاطرنشان کرد : علاوه بر آن با بارش شدید یک قطعه سنگ در داخل جاده محور بجنورد- اسفراین ریزش کرد که باعث مسدود شدن موقت این محور شد و با حضور به موقع راهداران سنگ از داخل جاده برداشته و تردد در این محور برقرار شده است.
    وی قطع موقت برق شهرک صنعتی اسفراین و برخی مناطق روستایی را از دیگر پیامدهای باران رگباری شامگاهی در این شهرستان اعلام کرد.
     براثر بارش شدید باران رگباری عصر یکشنبه در استان خراسان شمالی که با تندباد نیز همراه بود، باعث آبگرفتگی شدید در محور سنخواست- جاجرم در جنوب غربی این استان و مسدود شدن موقتی این محور شد که با تلاش راهداران این محور به طور موقت باز و تردد نیز برقرار شده است.
    با شدت یافتن بارش باران در این شهرستان مدیرعامل شرکت آلومینای جاجرم تنها واحد صنعتی تولید پودر آلومینا در ایران از کارگران شیفت شبانه این واحد خواست تا برای حفظ سلامت خود از تردد در این محور خودداری کنند و از کارگران شیفت های بعدی نیز خواست تا در صورت بروز مشکل شب را در این واحد صنعتی حضور داشته باشند.
    بارش شدید باران بهاری در استان خراسان شمالی اگرچه خسارت هایی را به بخش راه و سردرختی وارد کرد، ولی باعث شادمانی دیمکاران گندم در این خطه شمالشرق کشور شد که به دلیل خشکسالی شدید ناشی از کاهش ۵۴ درصدی باران در سال زراعی جاری به ناچار حدود ۳۸ هزار هکتار از اراضی دیمزار خود را رها کردند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *