×
×

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم
تسهیلات‌ساخت در تهران‌و‌کلان‌شهرها افزایش‌یافت

  • کد نوشته: 31520
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، شهرام رضوان‌پور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: اگر وام مسکن برای احداث پرداخت شود تاثیر تورمی کمتری نسبت به پرداخت وام برای خرید مسکن دارد.
    تسهیلات‌ساخت در تهران‌و‌کلان‌شهرها افزایش‌یافت
  • تبلیغ هدفمند

     معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با اشاره به افزایش وام مسکن، گفت: اگر وام مسکن در مرحله ساخت و به نام متقاضی پرداخت شود، تاثیر مثبتی در رونق بازار مسکن با حداقل تورم خواهد داشت.

    تسهیلات‌ساخت در تهران‌و‌کلان‌شهرها افزایش‌یافت
    تسهیلات‌ساخت در تهران‌و‌کلان‌شهرها افزایش‌یافت
    تسهیلات‌ساخت در تهران‌و‌کلان‌شهرها افزایش‌یافت

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، شهرام رضوان‌پور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: اگر وام مسکن برای احداث پرداخت شود تاثیر تورمی کمتری نسبت به پرداخت وام برای خرید مسکن دارد.

    وی اضافه کرد: احتمال این‌که وام در مرحله ساخت به دست مصرف‌کننده واقعی برسد، بیشتر است؛ ولی در مرحله خرید ممکن است وام به دست واسطه و یا افرادی که نیازی به مسکن ندارند، برسد که این مساله باعث تورم می‌شود.

    وی با تاکید بر این‌که سمت‌وسوی پرداخت وام برای ساخت مسکن باشد، ادامه داد: در طرح اقدام ملی مسکن نیز وام برای ساخت و به نام مصرف‌کننده پرداخت می‌شود که شیوه‌ای اصولی است و باعث تورم نمی‌شود.

    رضوان‌پور تصریح کرد: از سوی دیگر می توان به جای پرداخت وام مسکن به خریداران، این منابع را به تولیدکنندگان مسکن پرداخت کرد تا علاوه بر تامین نیاز مصرف‌کنندگان واقعی، تولید را نیز رونق دهند.

    وی بیان کرد: زمانی که مسکن رونق پیدا می‌کند خریدوفروش در بازار انجام می‌شود و این مساله تورم نیز ایجاد می‌کند؛ برای جدا کردن تورم بازار مسکن از رونق این بازار، باید وام مسکن به متقاضی واقعی پرداخت شود.

    وی تاکید کرد: زمانی که وام مسکن به دست مصرف‌کننده واقعی برسد، احتمال ورود واسطه‌ها به این بازار کاهش می‌یابد و شاهد رونق مسکن بدون تورم و یا با حداقل تورم خواهیم بود.

    معاون بنیاد مسکن قم افزود: در طرح‌هایی از جمله مسکن مهر و اقدام ملی مسکن، وام مسکن به دست مصرف‌کننده واقعی می‌رسد، زیرا شخص هیچ مسکنی به نام ندارد، ساکن بومی همان شهر و متاهل است.

    وی اضافه کرد: با این اقدام، هم ساخت مسکن رونق می‌گیرد، هم خریدوفروش مسکن انجام نمی‌شود؛ وام مسکن نیز وارد ساخت شده و اثر تورمی کمتری دارد و مسکن به دست مصرف‌کننده با درصد خطای کم می‌رسد.

    در سال جاری،‌ تسهیلات ساخت در تهران و کلان‌شهرها تا ۴۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *