×
×

فرمانده انتظامی کرمان
کشف۹۹دستگاه ماینرغیرمجاز در کرمان

  • کد نوشته: 31523
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، سرهنگ مهدی پورامینایی روز دوشنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: ماموران انتظامی در راستای شناسایی و حذف نقاط آلوده و جرم خیز، با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی از وجود یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال در سه قطعه زمین محصور شده و کنار هم در محدوده شهر کرمان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
    کشف۹۹دستگاه ماینرغیرمجاز در کرمان
  • تبلیغ هدفمند

     فرمانده انتظامی کرمان از کشف ۹۹ دستگاه ماینر از یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال در این شهر به ارزش ۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

    کشف۹۹دستگاه ماینرغیرمجاز در کرمان
    کشف۹۹دستگاه ماینرغیرمجاز در کرمان
    کشف۹۹دستگاه ماینرغیرمجاز در کرمان

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا،  سرهنگ مهدی پورامینایی روز دوشنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: ماموران انتظامی در راستای شناسایی و حذف نقاط آلوده و جرم خیز، با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی از وجود یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال در سه قطعه زمین محصور شده و کنار هم در محدوده شهر کرمان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

    وی تصریح کرد: ماموران انتظامی با تکمیل تحقیقات خود و پس از هماهنگی قضائی موفق شدند در بازرسی از این اماکن ۹۹ دستگاه ماینر را کشف و ۲ متهم را در این رابطه دستگیر کنند.

     فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند تاکید کرد: پلیس کرمان با اتخاذ تمهیدات ویژه در جهت تحقق شعار سال تلاش می کند و همچنین از شهروندان می خواهیم در صورت اطلاع از چنین مواردی موضوع را بلافاصله از طریق شماره ۱۱۰ گزارش کنند

    ماینر دستگاهی برای استخراج ارز دیجیتال است که به آن «اسیک» (ASIC) که مختصر شده کلمه مدارهای مجتمع با کاربرد خاص است نیز گفته می شود.

    پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

    استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است و  بسیاری از سودجویان در ایران به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان اقدام می‌کنند این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این شیوه به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *