×
×

دانشیار علوس سیاسی دانشگاه مازندران
مشارکت‌حداکثری‌در انتخابات‌،کشور را برابردشمنان‌مصون‌می‌کند

  • کد نوشته: 31533
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، مرتضی علویان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور حداکثری برای تاثیرگذاری بر سرنوشت کشور نیازمند آگاهی و انتخاب درست است تا همانند چهار دهه حیات انقلاب اسلامی این مشارکت معنادار تا زمینه پویایی و پایایی نظام اسلامی را ایجاد کند.
    مشارکت‌حداکثری‌در انتخابات‌،کشور را برابردشمنان‌مصون‌می‌کند
  • تبلیغ هدفمند

    دانشیار علوس سیاسی دانشگاه مازندران بر حضور حداکثری و آگاهانه در انتخابات پیش‌رو تاکید کرد و گفت: مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه کشور را در برابر فشارهای خارجی و دشمنان مصون خواهد کرد.

    مشارکت‌حداکثری‌در انتخابات‌،کشور را برابردشمنان‌مصون‌می‌کند
    مشارکت‌حداکثری‌در انتخابات‌،کشور را برابردشمنان‌مصون‌می‌کند
    مشارکت‌حداکثری‌در انتخابات‌،کشور را برابردشمنان‌مصون‌می‌کند

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، مرتضی علویان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور حداکثری برای تاثیرگذاری بر سرنوشت کشور نیازمند آگاهی و انتخاب درست است تا همانند چهار دهه حیات انقلاب اسلامی این مشارکت معنادار تا زمینه پویایی و پایایی نظام اسلامی را ایجاد کند.

    وی حضور مردم را زمینه ساز مصونیت کشور در برابر دشمنان تا دندان مسلح دانست و گفت: دشمن و مخالفان با اسقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران همواره به دنبال احیای منافع سنتی و استعماری سنتی خودشان هستند و این مسئله را بارها به نمایش گذاشته اند.

    عضو هیات علمی دانشگاه مازندران ادامه داد : برای ایستادگی در برابر فشار دشمنان حضوری پررنگ در انتخابات یک ضرورت است تا با تقویت پایه های اصلی نظام اسلامی که همانا مردم سالاری دینی است مانع اثربخشی فشارهای دشمنان شویم.

    علویان عقب نشینی دشمنان از اهدافشان را وابسته به اقتدار مردم و سلابت نظام دانست و افزود: انتخابات پیش رو بسیار برای نظام و کشور از چندین منظر بسیاری حیاتی است. نخست انتخابات ۱۴۰۰ اولین انتخابات پس از بیانیه گام دوم رهبری خواهد بود و از منظر دیگر نخستین انتخابات در دهه ۴۰ انقلاب اسلامی محسوب می شود که انتظار می رود پس از سپری کردن این چله گامهای استوارتری برداشته شود زیرا طی ۴۰ سال گذشته مراحل آزمون و خطاها انجام داده شد و با تجربیاتی که دارد باید نگاه متقن تر بر سرنشت کشور حاکم شود.

    دکتری علوم سیاسی و دانشیار گروه علوم سیاسی دانشگاه مازندران گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم تاکید داشته اند، بر اساس تجربیات گذشته و چالش های کنونی و پیش‌رو مردم و مسئولان وظایف حساسی در برابر انتخابات خواهند داشت.

    وی افزود : انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد با توجه به چالش های کنونی و نقشی که این قوه در سیاستگذاری های اصلی کشور برعهده دارد، بسیار مهم است زیرا حجم عظیمی از کارهای کشور بر عهده این قوه است.

    علویان در پاسخ به این سوال که چرا باید در انتخابات شرکت کنیم و به تعبیری مشارکت حداکثری داشته باشیم و این مشارکت چه تاثیری در آینده خواهد داشت گفت: در ایران نظام مردم سالاری دینی حاکم است این اولین نظام مردم سالاری در تاریخ ایران و بعد از گذشت تاریخ حدود سه هزار ساله حکومت پادشاهی است.

    وی نماد مردم سالاری و اعمال اراده عمومی را در انتخابات دانست و اظهار داشت: حضور در انتخابات یکی از صحنه های مهم تصمیم سازی کشور به شمار می رود و نشان از بلوغ فکری مردم دارد که مردم خودشان می خواهند براساس آرمان های انقلاب قدم بردارند.

    به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه مازندران عرصه انتخابات صحنه جهادی است تا همه مردم باید سیاست ورزی کنند و در صحنه انتخابات این سیاست ورزی را در چهارچوب اعتقادات و باورها انجام دهند .

     وی نقش مردم در نظام مردم سالاری را زمینه ساز پویایی نظام برشمرد و گفت:  همانطور که مردم نقدهای فراوان از قوه مجریه ، نهادهای تاثیرگذار و مدیران دارند و عمده مشکل ما به حوزه مدیریت بر می‌گردد، طبیعی است که با شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح می توان تاثیرگذار باشیم.

    وی انتقاد از برخی سیاست گذاری ها و مدیریت ها را نافی حضور در انتخابات ندانست و افزود: حضور کمرنگ بخاطر نقد به عملکرد مسئولان باعث می شود اصل نظام دچار آسیب شود و دشمن به این برداشت برسد که مردم پشت نظام نیستند و از این ناحیه ضربه وارد کند.

    علویان از مردم خواست تا افرادی که توانمندی و کارایی لازم دارند به عنوان نامزد وارد عرصه انتخابات شوند و در غیراینصورت موجب اتلاف وقت مردم و هزینه تراشی برای کشور و نظام نشوند. 

    وی تاکید کرد: قوای مختلف کشور نیز باید فضا را برای ورود افراد صالح در تمامی جهات آماده سازند تا این برداشت که افراد به دلایل نگرش جریانی ، گروهی و حزبی حذف می شوند صورت نگیرد. این فضاسازی می تواند در امید افرینی برای مردم در انتخاب نامزدهای خود بسیار موثر باشد.

    عضو هیات علمی دانشگاه مازندران درباره نقش احزاب و گروههای نخبه در انتخابات پیش رو گفت : لازم است تا نامزدها با کلمات زمینه گمراه سازی مردم نشود و ذهن مردم را منحرف نکنند تا بتوانند انتخاب خوبی انجام بدهند.

    انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خرداد ماه به صورت همزمان برگزار می شود .

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *