×
×

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری
سیرنزولی شیوع‌کرونا در چهارمحال‌وبختیاری

  • کد نوشته: 31551
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، مجید شیرانی روز دوشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: این وضعیت شکننده است و برای تند شدن شیب نزولی نیازمند به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از عادی انگاری و غفلت نسبت به این ویروس هستیم.
    سیرنزولی شیوع‌کرونا در چهارمحال‌وبختیاری
  • تبلیغ هدفمند

     رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: روند شیوع ویروس کرونا و کاهش تعداد بیماران بستری در استان از هفته گذشته از اوج منحنی شیوع فاصله گرفت و روند نزولی آن آغاز شده است.

    سیرنزولی شیوع‌کرونا در چهارمحال‌وبختیاری
    سیرنزولی شیوع‌کرونا در چهارمحال‌وبختیاری
    سیرنزولی شیوع‌کرونا در چهارمحال‌وبختیاری

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، مجید شیرانی روز دوشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: این وضعیت شکننده است و برای تند شدن شیب نزولی نیازمند به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از عادی انگاری و غفلت نسبت به این ویروس هستیم.

    وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری در خصوص میزان بروز شیوع کرونا هفتمین استان کشور است که نشان می‌دهد میزان شیوع در استان همچنان بالا است و مهمترین موضوعی که به این وضعیت دامن می‌زند خوشه‌ها و برگزاری دورهمی‌ها است.

    شیرانی در عین حال از بهبودی بالای بیماران مبتلا به کرونا در استان در مقایسه با میانگین کشوری خبر داد و گفت: درصد مرگ مبتلایان به کرونا در کشور در هر ۱۰۰ نفر ۳.۵۸ نفر و در استان ۲.۵ نفر است.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بالا بودن استانداردهای مراقبت‌های درمانی سبب بهبودی تعداد بالای مبتلایان در استان شده است.

    شیرانی در ادامه با تاکید بر تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان، اظهار داشت: باید محدودیت‌های قانونی را متناسب با رنگ‌بندی استان تداوم دهیم و بر نحوه اجرای این محدودیت‌ها نظارت فعالانه‌ای داشته باشیم.

    وی با هشدار نسبت به خطر خوشه‌ها و کانون‌ها، تصریح کرد: مراسم‌ها و دورهمی‌ها می تواند باعث افزایش شیوع کرونا در استان شود که باید نسبت به آن حساسیت بیشتری به کار گرفت.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با ابراز نگرانی نسبت به ورود ویروس کرونای هندی و آفریقای جنوبی در کشور، خاطر نشان کرد: تنها راه جلوگیری از شیوع این ویروس‌ها، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

    شیرانی به روند واکسیناسیون مقابله با کرونا نیز اشاره کرد و گفت: از اواخر خرداد با واکسن‌های داخلی در مقیاس کوچک و در تابستان با مقیاس بزرگ روند واکسیناسیون عمومی در کشور آغاز می‌شود.

    به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۱ هزار و ۱۵۶ نفر مشکوک به ویروس کرونا در استان شناسایی شده است که از این تعداد ۴۰ هزار و ۲۰۲ نفر مثبت قطعی اعلام شدند و ۹۶۹ نفر از هم استانی ها نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست دادند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *