×
×

طبق ارزیابی هواشناسی مازندران
افزایش۸درجه‌ای دما در مازندران

  • کد نوشته: 31575
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا ، طبق ارزیابی هواشناسی مازندران امروز سه شنبه گرم ترین روز هفته جاری خواهدبود و درمای هوا در مرکز استان تا ۲۶ درجه سانتیگراد گرم خواهد شد.
    افزایش۸درجه‌ای دما در مازندران
  • تبلیغ هدفمند

    هواشناسی مازندران با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به ورود سامانه بارشی سرد به استان از روز چهارشنبه و کاهش هشت درجه سانتیگرادی دما هشدار داد.

    افزایش۸درجه‌ای دما در مازندران

    افزایش۸درجه‌ای دما در مازندران
    افزایش۸درجه‌ای دما در مازندران

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا ، طبق ارزیابی هواشناسی مازندران امروز سه شنبه گرم ترین روز هفته جاری خواهدبود و درمای هوا در مرکز استان تا ۲۶ درجه سانتیگراد گرم خواهد شد. 

    اما بر اساس هشدار هوانشاسی، مازندران از اواخر روز چهارشنبه میزبان سامانه بارشی سرد است که تا پایان هفته در این خطه از شمال کشور ساکن خواهد بود و پیش بینی می شود دمای هوا تا هشت درجه کاهش یابد.

    در این اطلاعیه آمده است که موج بارشی ابتدا روز چهارشنبه از سمت ارتفاعات غربی آغاز و سپس در سطح استان گسترده خواهد شد. هواشناسی مازندران پیش بینی کرده است که این سامانه بتدریج با بارش باران رگباری و کاهش محسوس دما و همچنین وزش شدید باد همراه می شود. 

    طبق این پیش بینی ، شهروندان مازندرانی طی چهارشنبه شب تا اواخر روز شنبه هفته آینده شاهد بارندگی ، کاهش دما ، وزش باد گاهی شدید در سطح استان خواهند بود.

    هواشناسی مازندران هشدار داد که در این مدت امکان وقوع روان آب در مناطق شهری و روستایی استان وجود دارد و در برخی مناطق کوهستانی ممکن است پدیده سیلاب مقطعی به همراه داشته باشد. همچنین برخورد صاعقه و آسیب به پوشش خزانه برنج از دیگر مخاطرات سامانه بارش پیش رو است. 

    هواشناسی توصیه کرد که مردم در روزهای آینده از اتراق در کنار رودخانه ها پرهیز  کنند. هواشناسی مازندران از کوهنوردان خواسته است از صعود به ارتفاعات خودداری کنند . از کشاورزان هم خواسته شده نسبت به مقاوم سازی سازه ای موقتی همچون خزانه برنج اقدام کنند.

    دریای خزر نیز برای روزهای آینده مواج پیش بینی شده است و ارتفاع امواج در برخی مناطق به ۲ متر خواهد رسید که برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

    در حال حاضر سه شهر ساری ، قائمشهر و بابل با دمای ۲۳ درجه گرم ترین و آلاشت سوادکوه با دمای ۱۳ درجه سانتیگراد خنک ترین مناطق استان مازندران هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *