×
×

مدیر مرکز تحقیقاتی -درمانی دیابت یزد
دیابتی‌های‌یزد برای‌دریافت‌انسولین ثبت‌نام کنند

  • کد نوشته: 31584
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از روابط عمومی این مرکز، دکتر سید محمدرضا آقایی با اشاره به اینکه ثبت‌نام دیابتی‌ها در این سامانه از هشتم اردیبهشت‌ آغاز شد، افزود: بیمارانی که انسولین دریافت می‌کنند برای ثبت‌نام به درگاه مراجعه کنند، ثبت‌نام افراد بدون مراجعه حضوری است.
    دیابتی‌های‌یزد برای‌دریافت‌انسولین ثبت‌نام کنند
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر مرکز تحقیقاتی -درمانی دیابت یزد گفت: بیماران دیابتی تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری فرصت دارند برای دریافت سهمیه انسولین خود در درگاه www.ydrc.ir ثبت‌نام کنند.

    دیابتی‌های‌یزد برای‌دریافت‌انسولین ثبت‌نام کنند
    دیابتی‌های‌یزد برای‌دریافت‌انسولین ثبت‌نام کنند
    دیابتی‌های‌یزد برای‌دریافت‌انسولین ثبت‌نام کنند

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از روابط عمومی این مرکز، دکتر سید محمدرضا آقایی با اشاره به اینکه ثبت‌نام دیابتی‌ها در این سامانه از هشتم اردیبهشت‌ آغاز شد، افزود: بیمارانی که انسولین دریافت می‌کنند برای ثبت‌نام به درگاه  مراجعه کنند، ثبت‌نام افراد بدون مراجعه حضوری است.

    وی با بیان این که ثبت‌نام افراد در سامانه رصد می شود، ادامه داد: همکاران مرکز دیابت یزد از ۱۸ اردیبهشت ماه برای تکمیل پرونده با بیماران تماس می گیرند و برای اطمینان کد ملی و مصرف روزانه انسولین بیمار ارایه می‌شود که در صورت درست بودن مشخصات صحت تماس از طرف مرکز دیابت برای بیمار محرز می شود.

    ۱۰۰ هزار بیمار دیابتی در استان یزد وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۵ هزار نفر انسولین دریافت می‌کنند.

    بیماری دیابت در اثر ناتوانی بدن در تولید انسولین یا کاهش و موثر نبودن انسولین در سوخت و ساز مواد قندی پدید می‌‏آید و در حال حاضر یکی از معضلات کنونی جوامع توسعه یافته و در حال توسعه است.

    دیابت، شایع‌ترین بیماری غدد در جهان و عامل چهار میلیون مرگ سالانه است به طوری که در هر دقیقه ۱۲ مورد ابتلای جدید و ۶ مرگ ناشی از دیابت گزارش می‌شود.

    این بیماری به سه نوع یک، دو و حاملگی تقسیم می شود و تاریخچه آن به ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح می رسد که برای نخستین بار در مصر مورد توجه قرار گرفت و در آن یک پزشک مشهور هندی آن را شناخت و نام مدهومها ( بیمار ادرار شیرین ) را روی آن گذاشت.

    پزشکان هندی برای تشخیص این بیماری ، ادرار فرد را روی زمین ریخته و مشاهده می‌کردند که مورچه‌ها به سمت آن جذب می‌شوند.

    نخستین توصیف کامل بیماری دیابت شیرین و تفکیک آن از دیابت بی‌مزه از سوی ابوعلی سینا انجام شد.

    افرادی که قند خون ناشتای آنها بالاتر از ۱۰۰ باشد در مرحله پیش‌دیابت (پره دیابت) قرار دارند که باید با کنترل عوامل خطر آن را پیشگیری کنند.

    استان یزد یک میلیون و  ۲۰۰ هزار جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند که از این تعداد ۹ هزار نفر عشایر هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *