×
×

فرماندار سلماس
۳طرح‌سرمایه‌گذاری‌خارجی در حوزه جهادکشاورزی‌سلماس

  • کد نوشته: 31587
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، علی اکبر عسکری روز سه شنبه در گت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ۵۰ هزار راسی دام سبک گوسفند مولد ،طرح گوسفند داری ۲ هزار و ۵۰۰ راسی گوسفند داری اصلاح نژاد و همچنین طرح گاوداری صنعتی با ۲۰۰ دام سنگین از جمله طرح های سرمایه گذاری خارجی در شهرستان است که عملیات اجرایی آن از اواسط مهر ماه امسال در ۷۰ هکتار اراضی ملی رفع محدودیت شد برای اشتغالزایی آغاز می شود.
    ۳طرح‌سرمایه‌گذاری‌خارجی در حوزه جهادکشاورزی‌سلماس
  • تبلیغ هدفمند

    فرماندار سلماس گفت: سه طرح سرمایه گذاری خارجی امسال در حوزه کشاورزی این شهرستان کلید می خورد که شامل دامداری ‌های با تعداد بالای دام است.

    ۳طرح‌سرمایه‌گذاری‌خارجی در حوزه جهادکشاورزی‌سلماس

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، علی اکبر عسکری روز سه شنبه در گت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ۵۰ هزار راسی دام سبک گوسفند مولد ،طرح گوسفند داری ۲ هزار و ۵۰۰ راسی گوسفند داری اصلاح نژاد و همچنین طرح گاوداری صنعتی با ۲۰۰ دام سنگین از جمله طرح های سرمایه گذاری خارجی در شهرستان است که عملیات اجرایی آن از اواسط مهر ماه امسال در ۷۰ هکتار اراضی ملی رفع محدودیت شد برای اشتغالزایی آغاز می شود.


    وی اضافه کرد: در گام نخست زمین استقرار این طرح کشاورزی و انشعابات آب، برق و گاز به سرمایه گذار واگذارشده است و پیش بینی می شود بهره برداری از این طرح تا ۲ سال آینده رخ دهد.
    فرماندار سلماس بیان کرد: سرمایه گذار چینی  با تامین اعتبار ۲۰ میلیون دلار و ۸۵ درصد منابع مالی مورد نیاز این طرح ها را تقبل کرده و ۱۵ درصد نیز بایدتوسط شرکای ایرانی مشارکت شود.
    وی ادامه داد: با ساخت و بهره برداری از این واحد های تولیدی زمینه شغلی ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم برای افراد بومی فراهم می شود.
    وی با اشاره به این که در این طرح ها هیچ تسهیلاتی از منابع داخلی استفاده نمی شودو تماما با اتکا به سرمایه گذاران چینی احداث خواهد شد، افزود: عمده این طرح‏ها در راستای تولیدات تجاری و در حوزه های مختلف به ترتیب اولویت در احداث زنجیره ارزش محصولات ‏پروتئینی، ایجاد و توسعه واحدهای دامداری، صنایع تبدیلی و تکملی کشاورزی، تولید نهاده‏های تولید کود، آفت کش‏ها، علف کش و ضدعفونی کننده‏ های کشاورزی هستند.
    دامداری یکی از فعالیت‌های جامعه روستایی و عشایری استان بوده و از نظر دام و دامپروری این استان از مناطق مهم کشور محسوب می‌شود؛ این استان یکی از مناطق عمده تأمین‌کننده مواد پروتئینی و حیوانی کشور است.
    سلماس با داشتن ۲۰۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای مهم شمال استان آذربایجان غربی در تولید محصولات دامی و کشاورزی است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *