×
×

مدير كل شيلات گلستان
تکمیل‌حلقه‌های‌زنجیره تولید‌وعرضه‌میگو مهم‌ترین‌دستاوردشیلات

  • کد نوشته: 31661
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، مهندس سيد جواد قدس علوي تصريح كرد: در راستاي تكميل اين زنجيره، مراكز فرآوري ميگو و بسته بندي آبزيان، طي سالهاي فعاليت دولت تدبير و اميد، از 2 مركز در سال 92، به 8 مركز در سال 99 افزايش يافت و همچنين ظرفيت نگهداري اين مراكز نيز طي اين سالها از 750 تن به 7800 تن رسيد.
    تکمیل‌حلقه‌های‌زنجیره تولید‌وعرضه‌میگو مهم‌ترین‌دستاوردشیلات
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر کل شیلات گلستان گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای شیلات در استان، اهتمام ورزی در تکمیل
    حلقه های زنجیره تولید و عرضه آبزیان بوده که این امر توانست تا حدودی وابستگی صنعت تولید میگو استان را به خارج از استان رفع نماید.

    تکمیل‌حلقه‌های‌زنجیره تولید‌وعرضه‌میگو مهم‌ترین‌دستاوردشیلات
    تکمیل‌حلقه‌های‌زنجیره تولید‌وعرضه‌میگو مهم‌ترین‌دستاوردشیلات
    تکمیل‌حلقه‌های‌زنجیره تولید‌وعرضه‌میگو مهم‌ترین‌دستاوردشیلات

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، مهندس سید جواد قدس علوی تصریح کرد: در راستای تکمیل این زنجیره، مراکز فرآوری میگو و بسته بندی آبزیان، طی سالهای فعالیت دولت تدبیر و امید، از ۲ مرکز در سال ۹۲، به ۸ مرکز در سال ۹۹ افزایش یافت و همچنین ظرفیت نگهداری این مراکز نیز طی این سالها از ۷۵۰ تن به ۷۸۰۰ تن رسید.

    وی با اشاره به مولد سازی میگو در استان افزود: برای اولین بار در سال ۱۳۹۶، در استان با هدف توسعه پایدار مولد سازی میگو در مرکز فن آوری نوین گمیشان آغاز گردید که از آن زمان تاکنون میگوهای مولد سازی شده این مرکز جهت
    بهره برداری به استان های جنوبی کشور ارسال شده و علاوه بر رفع نیاز مرکز تکثیر داخل استان، مولد مورد نیاز سایر استان های کشور نیز توسط این مرکز تامین می گردید.

    مدیر کل شیلات گلستان ازاحداث اولین مرکز تکثیر میگو در استان خبر داد و گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان با هدف تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده و عدم وابستگی به خارج از استان، احداث اولین مرکز تکثیر بچه میگو توسط بخش خصوصی در استان است که این مرکز با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال و با ظرفیت تولید ۱۰۰ میلیون قطعه بچه میگو، از سال ۹۸ به صورت آزمایشی، در ضلع غربی مجتمع میگو گمیشان به بهره برداری رسید و واگذاری سایر مراکز تکثیر میگو در دست بررسی می باشد.

    مهندس قدس علوی در پایان موضوع بازار و عرضه را امری مهم دانست و خاطرنشان کرد: تولید هر محصولی یقینا با هدف عرضه در بازار صورت می گیرد. در حال حاضر در استان گلستان ۴ بازار عرضه آبزیان در شهرستان های گرگان، گنبد، بندرترکمن و گمیشان با نظارت کارشناسان شیلات استان مشغول به فعالیت هستند. شیلات استان در راستای تکمیل و بروزرسانی زنجیره عرضه در سالهای ۹۴ و ۹۵ اقدام به صدور پروانه تاسیس ۲ پایانه اختصاصی عرضه آبزیان در شهرستانهای گمیشان و بندرترکمن نموده است.

    لازم به ذکر است صادرات میگو پرورشی و ارز آوری این محصول نیز در استان طی سالهای خدمت دولت تدبیر و امید، از ۷۵/۱ میلیون دلار در سال ۹۲، به بالغ بر ۱۲ میلیون دلار در سال ۹۷ افزایش یافت.

    گفتنی است در سال ۹۸ به دلیل بروز بیماری ویروسی لکه سفید و تلفات سنگین و در سال ۹۹ به دلیل اجرای عملیات پیشگیرانه و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مزارع، محصول تولیدی مجتمع میگوی گمیشان کاهش یافت و صادرات صورت نگرفت.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *